بارش‌های لرستان یک کشته برجای گذاشت/ راه ۲۰ روستا بسته است

 بارش های شدید باران در شهرهای مختلف استان لرستان این استان را در معرض خطر سیل قرار داده است ،سیلاب یک کشته برجای گذاشت، محور ترانزیتی جنوب را مسدود کرد و همچنان راه ۲۰ روستا بسته است.

به گزارش ایسکانیوز، ستاد مدیریت بحران لرستان با توجه به تجربه سیل گذشته این استان و ورود آب خروشان رودخانه «خرم رود» به درون منازل مردم، تخریب پل‌های موقت روی این رودخانه را که همچون سدی مانع از جریان روان آب می‌شد و آب را به درون معابر و خانه‌ها پس می‌زد، در دستور کار خود قرار داد و در نهایت ۳ پل موقت روی «خرم رود» تخریب شدند.

نیرو‌های آتش نشانی با حضور در منازل مردم هشدار‌های لازم را به ساکنان حاشیه رودخانه دادند و در نهایت بامداد امروز دوشنبه مردم را متوجه طغیان رودخانه «خرم رود» کردند و خواستار تخلیه منازل شدند. ستاد مدیریت بحران کشور و استانداری لرستان نیز با ارسال پیامک‌هایی مردم را نسبت به شرایط جوی و احتمال بروز سیلاب آگاه کردند.

اعضای ستاد مدیریت بحران لرستان با حضور فعالانه در سطح شهر به طور مستمر وضعیت را پایش می‌کردند، اما همه این تمهیدات باز هم مانع از خسارات سیل در لرستان نشد و تعدادی از پل‌ها و جاده‌ها تخریب شدند و آب وارد منازل مردم روستا‌های پلدختر شد.

همچنین تخریب یک طویله در روستای «سر سنگر» شهرستان کوهدشت منجر به کشته شدن یک زن ۲۰ ساله و مصدومیت یک نفر دیگر شد.

غلامرضا آقامیرزایی مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان ، با اشاره به بارش‌های سیل آسا در لرستان گفت: این بارش‌ها در روستای «سرسنگر» بخش درب گنبد شهرستان کوهدشت منجر به کشته شدن یک زن و مصدومیت یک نفر دیگر شد.

وی با بیان اینکه حوالی ساعت یک بامداد دوشنبه یک پیرمرد و دو زن که برای نجات گوسفندان خود از طویله در حال تخریب اقدام کرده بودند در زیر آوار گرفتار شدند، گفت: در این حادثه یک زن ۲۰ ساله به نام «پرستو مرادپور» کشته شد و زن دیگر نیز توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان یادآور شد: همچنین در این حادثه ۱۰ رأس گوسفند نیز تلف شده است.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1000417

وب گردی

وب گردی