ابداع روش های جدید برای استفاده بهتر از هوش مصنوعی

دانشمندان آمریکایی با اختراع روش هایی جدید استفاده از هوش مصنوعی را بهبود بخشیده و آن را به لحاظ مالی به صرفه تر کرده اند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، پژوهشگران مرکز فناوری ماساچوست آمریکا به راهکاری جدید برای استفاده بهتر و موثرتر از هوش مصنوعی نسبت به گذشته برای آموزش سیستم های یادگیری ماشین با کارآیی بالاتر دست یافته اند، روش های جدید می تواند به کاهش زمان و هزینه پژوهشگران و شرکت هایی که از بودجه محدودتری برخوردار هستند کمک می‌کند.

بر اساس اعلام پایگاه اینترنتی آمریکایی «Engadget» امروزه می توان با استفاده از هوش مصنوعی سامانه های یادگیری ماشین طراحی کرد که در پژوهش های مهندسی معماری عصبی (NAS) به شبکه های عصبی شهرت دارد، اما این فناوری به امکانات زیادی چون زمان، تامین انرژی پردازش سیگنال و سرمایه نیاز دارد که برای شرکت های بزرگی چون گوگل نیز پروژه هایی گسترده محسوب می شود، تولید یک شبکه های اتصال عصبی که معمولاًبرای دسته بندی تصاویر استفاده می شود به 48000 ساعت پردازش گرافیکی نیاز دارد.

اما به کمک فناوری پژوهشگران فناوری ماساچوست و الگوریتم جدید طراحی شده توسط آنها یادگیری ماشین در زمان کمتری انجام شده و این زمان به 200 ساعت پردازش گرافیکی کاهش یافته است.

این روش به استفاده و اعتماد بیشتر به هوش مصنوعی منجر می شود، این روش جدید می تواند به عنوان گامی جدید برای قرار دادن هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در دستان بسیاری از افراد و شرکت ها منجر شده و به پایین آمدن آنها از قله های فناوری و دسترسی همگان به آنها کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1000478

وب گردی

وب گردی