تشکیل کمیته مقابله با بحران و امدادرسانی به مناطق سیل زده در دانشگاه آزاد اسلامی

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی از تشکیل کمیته مقابله با بحران و امدادرسانی به مناطق سیل زده در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر بیژن رنجبر سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام این خبر بیان کرد: بعد از وقوع سیل بلافاصله کمیته مقابله با بحران در سازمان مرکزی این دانشگاه تشکیل شد و هم اکنون امدادرسانی به مناطق سیل زده در حال انجام است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در خدمت مردم و جامعه است و با توجه به اتفاقات اخیر در نقاط مختلف کشور پا به پای دیگر ارگان‌های کشور عکس العمل نشان داده است.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با توجه به مقام معظم رهبری مبنی بر این که همه نهاد‌های عمومی و لشکری باید پا به پای همدیگر عمل کنند و خدمت رسانی به مناطق سیل زده را انجام دهند دانشگاه آزاد اسلامی هم وظیفه خود دانسته تا در این راه کمک رسانی را انجام دهد.

وی با بیان این که ریاست هیئت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی علی اکبر ولایتی و رئیس دانشگاه آزاد آقای طهرانچی در این موضوع فعالانه شروع به همکاری کردند و وظیفه خود را ایفا کردند، افزود: بلافاصله کمیته مقابله با بحران در سازمان مرکزی تشکیل شد و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دستوری را مبنی بر کمک رسانی صادر کرد.

رنجبر گفت: در استان فارس با توجه به اتفاقی که دیروز اتفاق افتاده است ریاست دانشگاه این استان فعالانه کمک رسانی را انجام می‌دهد تا حدی که در واحد شیراز دانشگاه آزاد اسلامی ۸۰۰ نفر اسکان اضطراری و در واحد لار این استان ۱۸۰ نفر در اسکان اضطراری اقامت پیدا کرده اند همچنین تهیه غذای گرم و سرد و آب معدنی در این استان برای خدمت رسانی و امداد رسانی در حال انجام است.

وی در ادامه تاکید کرد: در استان گلستان هم همین طور امداد رسانی در حال انجام است چنانچه از روز اول فروردین ستاد بحران در این استان تشکیل شد و شاهد اسکان اضطراری و پخش غذا و جمع آوری کمک‌های مردمی به مناطق سیل زده در این استان بودیم.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: گروه‌های امداد رسانی دانشجویان به صورت نقدی و غیر نقدی در این استان برای امداد رسانی مشغول فعالیت هستند.

وی در ادامه گفت: در سایر استان‌ها از جمله استان لرستان هماهنگی‌ها در صورت وقوع بحران انجام شده، همچنین با فرمانده سپاه این استان هماهنگی‌ها برای کمک‌ها و امداد رسانی به صورت کامل شکل گرفته، در استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان نیز آمادگی لازم برای امداد رسانی در صورت وقوع بحران شکل گرفته است.

رنجبر افزود: تا ۱۶ فروردین اسکان اضطراری و امکانات خوابگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در اختیار سیل زدگان قرار می‌گیرد و رؤسای استانی هماهنگی‌های لازم برای امداد رسانی را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1000482

وب گردی

وب گردی