بزرگترین چاپگر سه بُعدی جهان توسط عربستان خریداری شد

منابع خبری سعودی از خریداری بزرگترین چاپگر سه بٌعدی جهان توسط این کشور خبر دادند که در عرصه ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، عربستان بزرگترین چاپگر سه بُعدی در جهان را که برای احداث ساختمان استفاده می‌شود را خریداری کرد، این چاپگر سه بُعدی از جدیدترین فناوری های جهان محسوب می شود که از نسل چهارم فناوری های موجود به شمار می رود.

روزنامه الوطن عربستان اعلام کرد یک شرکت سعودی بزرگترین چاپگر جهان را که «پود 2» نام دارد از یک شرکت دانمارکی خریداری کرده است اما از ارائه نام این شرکت ها و دیگر جزئیات مربوط به قرارداد خرید این چاپگر خودداری کرد.

روزنامه الوطن به نقل از مجله بی ان سی افزود چاپگر جدید می تواند ساختمان هایی با ابعاد 12×27×9 بسازد، علاوه بر آنکه از توانایی لازم برای احداث یک ساختمان 3 طبقه که کدام از طبقات آن 300 متر مساحت دارد نیز برخوردار است.

این اقدام عربستان برای ساخت منازل با استفاده از چاپگرهای سه بُعدی با هدف رقابت در فناوری های احداث ساختمان در آینده انجام شده است تا کشور عربستان بتواند در صنعت ساخت و ساز خود بر این نوع از فناوری های پیشرفته تکیه کند.

وزارت اسکان عربستان در نوامبر 2017 از پایان عملیات احداث اولین ساختمان در این کشور با استفاده از فناوری چاپگرهای سه بُعدی در ریاض خبر داد. در نوامبر 2018 نیز این وزارتخانه سعودی برنامه خود برای ساخت و ساز و توسعه صنعت ملی و خدمات پشتیبانی را در ذیل سند چشم انداز 2030 اعلام کرد، در بخشی از آن به موفقیت ساخت اولین منزل با استفاده از چاپگر سه بٌعدی خبر داد که ساخت آن در 25 ساعت و توسط 4 سعودی و 2 کارشناس خارجی انجام شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1000487

وب گردی

وب گردی