جابجایی بیش از 300 چادر از حاشیه کارون به سمت مکان‎های سرپوشیده

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر اهواز با بیان این‎که تمهیدات لازم برای اسکان گردشگران نوروزی در شرایط بحرانی انجام شده گفت: به دلیل طغیان و بالا آمدن سطح آب رود کارون همه مسافران نوروزی از حاشیه این رود به سمت مدارس و سوله‎های ورزشی هدایت شده‎اند.

به گزارش ایسکانیوز، علامرضا جلیلی‎نیا دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر اهواز از گسترش ستادهای اسکان در این شهرستان به دلیل بالا امدن سطح آب رود کارون خبر داد و گفت: باتوجه به هشدار هواشناسی و ادارهکل مدیریت بحران استانداری خوزستان مبنی بر بارشهای سیلآسا در استان که از روز گذشته آغاز شده است، بنا بر تأکید استاندار، مدیرکل میراث فرهنگی استان و فرماندار شهرستان، با همکاری مدیرکل آموزش و پروش و مدیرکل ورزش و جوانان استان، تعداد پنج سالن ورزشی و تعداد زیادی کلاس درس در مدارس نواحی مختلف اهواز به منظور اسکان مسافران و گردشگران نوروزی در شرایط اضطراری تا روز چهارشنبه اختصاص یافته است.

او ادامه داد: از روز یکشنبه تا بامداد دوشنبه نیز به همراه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان به گشتزنی در سطح شهر و سواحل کارون به ویژه پارک لاله مشغول بودیم که طی آن بیش از 300 چادر را با کمک نیروهای انتظامی، بسیج و نیروهای ستاد اسکان به سمت ستادهای اسکان نواحی مختلف آموزش و پرورش در مدارس و سولههای ورزشی هدایت کردیم.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر اهواز افزود: باتوجه به این‎که ظرفیت مدارس برای اسکان مسافران تکمیل شد، بقیه گردشگرانی که در کنار سواحل کارون در چادر اتراق کرده بودند نیز همگی به سمت سولههای ورزشی هدایت شدند.

وی با بیان این‎که نیروهای ستاد خدمات سفر شهرستان اهواز از روز گذشته تا فردا ( هفتم فروردین‎ماه 98) در حالت آماده‎باش کامل خواهند بود گفت: به دلیل بارندگی و بالا آمدن سطح آب رود کارون، اطلاع‎رسانی مبنی بر عدم اتراق مسافران در حاشیه این رود همچنان ادامه دارد و تدابیر و تمهیدات لازم برای اسکان مسافران در مکانهای سرپوشیده در شزایط بحرانی اندیشیده شده است.

جلیلی‎نیا با اشاره به این‎که اوضاع تحت کنترل است و مشکل خاصی وجود ندارد اضافه کرد: بنرهایی نیز در سطح شهر نصب شده و از مسافران و گردشگران نوروزی خواسته شده چنانچه مکانی برای اسکان نیافتند به ستادهای اسکان مراجعه کنند تا به سمت سولههای ورزشی هدایت شوند.

او ضمن هشدار به مسافران نوروزی از آنان درخواست کرد: به دلیل طغیان رود کارون و جدی بودن خطر، تا عادی شرایط از نزدیک شدن به حاشیه و ساحل کارون به شدت خودداری کنند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر اهواز در ادامه بیان کرد: در بازه زمانی 28 اسفندماه 97 تا پنجم فروردین‎ماه 98 حدود 500 هزار نفر در شهرستان اهواز اقامت داشتند ضمن‎این‎که خانه تاریخی ماپار اهواز، ساحل کارون، سرای معین‎التجار، قبرستان ارامنه، پارک لاله، شهربازی پادادشهر و بازار فلافل‎فروشان لشکرآباد مکان‎هایی بودند که از ابتدای نوروز بیشترین تعداد گردشگر به خود دیده‎اند.

وی با بیان این‎که ایستگاه‎های از من بپرس درسطح شهرستان اهواز دایر هستند افزود: بیش از پنجهزار نقشه و کاتالوگ نیز در اختیار نیروهای هلالاحمر قرار داده‎ایم که در حال توزیع آنها در ورودیهای شهرستان اهواز هستند.

جلیلی‎نیا همچنین یادآور شد به منظور استقبال از مسافران نوروزی در فرودگاه اهواز، در قالب ستاد سفر، جشنهای نوروزگاهی با حمایت بخش خصوصی و با حصور گروههای آئینی مختلف درحال برگزاری است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1000505

وب گردی

وب گردی