بررسی تجارب نظام تعلیم و تربیت 31 کشور توسط دانشگاه فرهنگیان در سال 98

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: بالا بردن کیفیت محتوای مطالب آموزشی، بازنگری کامل برنامه های درسی و همچنین استفاده از تجارب نظام تعلیم و تربیت ۳۱ کشوری که مورد مطالعه قرار دادیم، از مهم ترین اولویت های کاری دانشگاه فرهنگیان در سال ۹۸ محسوب می‌شود.

حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به برنامه‌های دانشگاه فرهنگیان در سال 97 اظهار کرد: می توان گفت که تقریبا تمام برنامه های ما در سال ۹۷ محقق شد برای مثال جذب ۲۵ هزار دانشجو در مقطع کارشناسی پیوسته، ۱۷ هزار دانشجو براساس ماده ۲۸ و همچنین ۵ هزار دانشجوی تکمیل ظرفیت را در کارنامه خود داریم که در مجموع تعداد دانشجویان جذب شده در سال ۹۷ به حدود ۴۰ هزار نفر رسید.

وی ادامه داد: با توجه به این که تمامی دانشجویان پذیرفته شده در دانشگاه فرهنگیان بلافاصله پس از اتمام دوران تحصیل خود، جذب آموزش و پرورش می شوند؛ همین موضوع مسئولیت ما را چندبرابر کرده است.

خنیفر تصریح کرد: یکی دیگر از مسائل مهم در سال گذشته، موضوع ارتقای کیفیت آموزشی و پژوهشی بود که در همین راستا دانشگاه فرهنگیان توانست رتبه سوم را در بخش پژوهش که شامل تولید علمی و مقالات بود، کسب کند.

وی افزود: همچنین برنامه های فرهنگی، ورزشی متعددی در راستای ایجاد یک محیط مطلوب و بانشاط برای دانشجویان از دیگر رویکردهای ما در سال گذشته بود که امسال نیز به صورت جدی آن ها را دنبال خواهیم کرد.

خنیفر در ادامه گفت: در زمینه تعاملات با دانشگاه های دیگر نیز، با دانشگاه تهران، دانشگاه پیام نور و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی، ارتباطات بسیار خوبی داشته ایم و قصد داریم تا در سال جدید آن را تقویت کنیم.

وی بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان اولین دانشگاه داخلی است که در بهمن ماه سال ۹۷ توانست به عضویت سازمان علوم جهان اسلامی یا همان آیسیسکو که مرکز اصلی آن در مراکش واقع شده، دربیابد.

خنیفر افزود: علاوه برمواردی که پیش‌تر به آن اشاره شد، اخیرا تعاملات خوبی با موسسه آراسموس پلاس در بلژیک، فنلاند و آلمان داشته ایم. در همین راستا ۴ نفر از اساتید ما برای شرکت در ورک شاپ های این موسسه به فنلاند اعزام شدند. همچنین چند استاد را نیز برای فرصت مطالعاتی بهتر به کانادا فرستادیم که این کار در دانشگاه فرهنگیان بی سابقه بوده و برای اولین بار اتفاق افتاده و قطعا ما قصد داریم آن را جدی تر از گذشته در دستور کار خود قرار دهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بالا بردن کیفیت محتوای مطالب آموزشی، بازنگری کامل برنامه های درسی و همچنین استفاده از تجارب نظام تعلیم و تربیت ۳۱ کشوری که موردمطالعه قرار دادیم، از مهم ترین اولویت های کاری ما در سال ۹۸ است که امیدواریم با یاری خداوند آن ها را محقق سازیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1000510

وب گردی

وب گردی