پیشتازی شرکت‌های دانش‌بنیان در رونق تولید

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با تاکید بر پیشتازی شرکت‌های دانش‌بنیان در رونق تولید از تدارک برنامه های ویژه صندوق در راستای تحقق شعار سال خبرداد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به نامگذاری سال ۱۳۹۸ از سوی مقام معظم رهبری گفت: امسال هم به تدبیر رهبر معظم انقلاب مانند سال‌های گذشته موضوع اقتصاد، تولید و اشتغال، محور فعالیت‌های سال جاری قرار گرفت؛ موضوعاتی که در چند سال اخیر شرکت‌های دانش بنیان جریان اصلی آنها را شکل داده‌اند و با اجرای قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان توانسته‌اند جای خود را در اقتصاد باز کنند و امروز با داشتن بیش از ۴ هزار شرکت دانش‌بنیان بیش از هر زمان دیگری اقتصاد روی آنها حساب باز کرده است.

به گفته وی شرکت‌های دانش بنیان با توجه به جذب و ایجاد اشتغال برای قشر تحصیل کرده جامعه و فارغ التحصیلان دانشگاهی کشور و از سوی دیگر داشتن ماهیت خصوصی از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند.

وحدت با بیان اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، عالی‌ترین نهاد تامین مالی فناوری و نوآوری در اکوسیستم کارآفرینی کشور محسوب می شود، تصریح کرد: صندوق همواره تلاش کرده است با وجود اینکه تنها ۵ سال از عمر خود را طی می‌کند، نقش خود را در توسعه فناوری و حمایت از فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان بیش از پیش نمایان کند.

رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: با توجه به نامگذاری سال ۱۳۹۸ از سوی مقام معظم رهبری به سال "رونق تولید" صندوق نوآوری و شکوفایی بر خود فرض می‌داند که نقش حمایتی خود را برای تحقق این شعار به منصه ظهور برساند و گام‌های اساسی و جدی را در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان برای نقش آفرینی جدی‌تر در اقتصاد کشور و زمینه‌سازی استقرار اقتصاد دانش بنیان فراهم کند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر توجه به شرکت‌های دانش بنیان در عرصه تولید از تدارک برنامه‌های ویژه‌ای در سال جدید برای تحقق شعار خبرداد وگفت: صندوق نوآوری و شکوفایی اولین گام در راستای تحقق رونق تولید در بخش دانش بنیان را در اسفند ماه سال ۱۳۹۷ برداشت و با تامین مالی هزار میلیارد تومانی صندوق‌های پژوهش و فناوری، عملا وارد فراهم کردن فضایی مناسب برای فعالیت‌های شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان کوچک در تمامی استان‌ها شد چراکه اکثر این صندوق‌ها یا در نقاط مختلف جغرافیایی حضور دارند و یا در حوزه‌های خاص فناوری فعالیت می‌کنند.

وحدت با اشاره به اینکه با توجه به نیاز جدی شرکت‌های دانش‌بنیان به بحث سرمایه‌گذاری و مشارکت صندوق مدل‌های جدید و متنوعی را در حوزه سرمایه‌گذاری با همکاری نهادهای مالی بخش خصوصی طراحی کرده است، خاطرنشان کرد: همچنین ابزارهایی برای پوشش ریسک سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده است که باعث مشارکت بسیار خوب بخش خصوصی و جذب نقدینگی کشور به بحث سرمایه‌گذاری در بخش دانش‌بنیان خواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد: به طور کلی صندوق بنا دارد با تزریق منابع مالی در اختیار از طریق ابزارهای مختلف تامین مالی، فضایی را در زیست‌بوم کارآفرینی کشور فراهم کند که هیچ شرکت دانش بنیان و فناوری به دلیل منابع مالی دچار اختلال در فعالیت‌ها و توسعه فناوری در کشور نشود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1000553

وب گردی

وب گردی