آموزش تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی

مدیرکل امور اقتصادی دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امسال در زمینه آموزش تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان در واحدهای مختلف دانشگاهی سراسر کشور فعالیت‌‌های گسترده‌ای انجام می‌شود.

پیام نجفی مدیرکل امور اقتصادی دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره دستاوردهای اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد در سال گذشته و برنامه‌های پیش رو در این بخش گفت: در سال 97 شورای اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد در استان‌ها فعال شد و تفویض اختیار به این بخش‌ها صورت گرفت که هر شورایی بتواند در استان مربوط به خود تا زیر سقف 20 میلیارد ریال، به طور مستقل و جداگانه در تجاری‌سازی طرح‌ها مشارکت داشته باشد.

وی افزود: در سال گذشته، بعد از شناسایی طرح‌های دانش بنیان، فن‌بازارهای تخصصی شروع به کار کردند که شروع فعالیت‌‌های ما با صندوق‌‌های پژوهش و فناوری سطح کشور بود و این فن بازارها در حوزه کشاورزی فعالیت گسترده‌ای داشتند و در دیگر حوزه‌های تخصصی نیز کارگروه‌هایی تشکیل شد.

مدیرکل امور اقتصادی دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: در سال 97، شیوه‌نامه اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد تدوین شد که برای اولین بار مدل‌‌‌های مشارکتی در این بخش تعیین تکلیف می‌شود و سیستم ارزیابی طرح‌‌ها شناسایی شد همچنین بانک داده‌‌های ارزیابان را جمع آوری کردیم که از این بانک به عنوان داده‌های ارزیابی استفاده خواهد شد.

نجفی درباره برنامه‌های اداره اقتصاد دانش بنیان در سال 98 تاکید کرد: در سال جدید، فن بازارهای تخصصی گسترش خواهد یافت و برای بازاریابی محصولات دانش‌بنیان، تلاش بیشتری انجام می‌‌‌شود همچنین ظرفیت مراکز نوآوری به منظور توسعه صادرات محصولات دانش بنیان افزایش می‌یابد.

وی متذکر شد: امسال در زمینه آموزش تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان در واحدهای مختلف دانشگاهی سراسر کشور فعالیت‌‌های گسترده‌ای انجام می‌شود و نیازهای صنعت به دقت بیشتری مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا شرکت‌‌های دانش‌بنیان دانشگاه آزاد، برای رفع نیازهای صنعت کشور، گام‌‌های استواری برداشته و تعامل مناسبی میان صنعت و دانشگاه شکل گیرد.

مدیرکل امور اقتصادی دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: در تعامل ارتباط با صنعت که از سال 97 قوت گرفت با شرکت ایران خودرو و مرکز تحقیقات خودرو رایزنی‌هایی داشتیم که در سال جدید این ارتباط متقابل صنعت و دانشگاه افزایش خواهد یافت همچنین در زمینه برق و انرژی هم بررسی‌های لازم انجام شده که امسال در این حوزه‌‌ها یک فن بازار تخصصی برگزار می‌کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1000554

وب گردی

وب گردی