تا پایان مشکل، تخلیه سیلاب و ترمیم خرابی ها در کنار مردم هستیم

رئیس جمهور گفت: اگر این رودخانه منطقه، رودخانه‌ای بود که در شرایط طبیعی خود بود و در سال‌ها گذشته به آن رسیدگی می‌شد امروزی این مشکل را قطعاً نداشتیم.

به گزارش ایسکانیوز ، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان، گفت: واقعا وقتی که در جمع مردم روستای چن‌سبلی قرار گرفتیم این مردم یکپارچه مهر و محبت بودند مثل اینکه اصلا حادثه اینجا رخ نداده و مثل اینکه اصلا یک هفته ای مردم شبانه روز در اینجا گرفتار نبودند و خانه هایشان زیر آب نیست؛ خوش‌آمد گویی کردند، واقعا از غیرت و روحیه بسیار بلند مردم باید احساس کوچکی و تواضع کنیم.

وی ادامه داد: یکی از نقاط مثبتی که این استاندار دارد این وحدتی است که در این استان شاهد هستیم. از همه مردم و مسئولین که در این مدت تلاش کردند تشکر می‌کنم و اینوحدت همدلی تلاش و ایثار در کنار همه فداکاری های سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی ایران و بسیج و همه نیروهای امدادی را شاهد بودیم که در استان فعال بودند.

رئیس جمهور با اشاره به شرایط سخت پرواز هلیکوپتر ها در منطقه اظهار داشت: باید از همه تشکر و سپاسگزاری کنیم خود باران نعمت خداوند است. این منطقه نیازمند یک رودخانه خروشان قوی است که بتواند در شرایط سیل آب را منتقل کند و به دریا برساند.

روحانی تصریح کرد: اگر این رودخانه منطقه، رودخانه‌ای بود که در شرایط طبیعی خود بود و در سال‌ها گذشته به آن رسیدگی می‌شد امروزی این مشکل را قطعاً نداشتیم. در دراز مدت نیازمند آبراه وسیع و مناسب برای منطقه هستیم، هرچه توان داشته باشیم در سال جاری که سال راحتی نیست و سال سختی داریم انشاءالله کمک خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: ما این روزها حواسمان مقداری به شمال، مقداری به جنوب و شرق و غرب است در هر ساعتی با یک استاندار و با یک جا (صحبت می‌کنیم) برای من هم سخت بود که بگویم وزیر کشور در گلستان متوقف شود اما خوب اینجا به دلایل خاصی گفتم ایشان بماند حضور ایشان خیلی نقش داشت آقای رحمانی فضلی جزو وزرای بسیار فعال ما هستند البته وزیر فعال در دولت خیلی زیاد داریم، همه شان فعال و فداکار‌اند و تلاش می کنند؛ آقای رحمانی هم جزو وزرای بسیار پرتلاش ما است و در حوادث مختلف این بار را به دوش گرفته است.

روحانی با تاکید بر اینکه تعیین سرپرست برای استانداری، ضروری بود گفت: تا پایان مشکل، تخلیه سیلاب و ترمیم خرابی ها در کنار مردم هستیم. خدمت دولت و نیروهای مسلح به مردم موجب افتخار است. اکثر خانه های آق قلا و گمیشان بیمه است. توسعه بیمه، راه حل نهایی برای مقابله با حوادث است.دولت از بنیاد مسکن برای بازسازی منازل حمایت می کند.

رئیس جمهور تصریح کرد: سیل برای مردم همراه سختی است، اما باید آن را به فرصتی برای حل مشکلات اساسی استان تبدیل کنیم. وزارت ارتباطات اقدام خوب سیستم هشدار دهی به مردم را ادامه و توسعه دهد. پیش بینی حوادث اصل است؛ اقدامات خوب سازمان هواشناسی با دقت زمانی و مکانی بیشتر همراه شود.

وی بیان داشت: از همه نیروهای مردمی، مسلح و دستگاه‌ها برای خدمات چند روزه به هموطنان سیلزده در سراسر کشور تشکر می‌کنم. با یاری هم تهدیدها و تحریم ها را به فرصت تبدیل کنیم. دولت برای جبران خسارت های سیل، تصمیم‌های خوبی گرفته است. بعد از ارزیابی نهایی خسارات، دولت بودجه لازم را تامین می‌کند. بنیاد مسکن، سازمان برنامه و نمایندگان محترم به تسریع امور برای جبران خسارت‌ها کمک کنند.

کد خبر: 1000557

وب گردی

وب گردی