حمله هوایی سنگین ترکیه به شمال عراق

سازمان اطلاعات ملی ترکیه ادعا کرده است در بمباران جنگنده های ارتش ترکیه در روز 21 مارس چند کادر رهبری پ.ک.ک کشته و مجروح شده اند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، سازمان اطلاعات ملی ترکیه (میت) ادعا کرده است در پی شناسایی محل تشکیل جلسه سری سران پ.ک.ک و بمباران جنگنده های ارتش ترکیه در روز 21 مارس، «سرحد وارتوم سخنگوی این جریان به همراه دو تن دیگر از اعضای کادر رهبری این گروه کشته شده اند و «رضا آلتون» نیز به شدت مجروح شده است.

بر اساس اطلاعات به دست آمده از میت، در پی شناسایی محل جلسه ای که رضا آلتون در نزدیکی مرزهای ایران ترتیب داده بود، هواپیماهای بدون سرنشین ترکیه خودروی حامل این رهبران PKK را در مسیر منتهی به روستای ابوبکرا در نزدیکی مرزهای ایران شناسایی و با ارائه مختضات جغرافیایی آن به نیروهای هوایی ارتش ترکیه، جنگنده های F-16 اقدام به بمباران منطقه کرده اند.

بعد از ظهر پنجشنبه 21 مارس 2019 جنگنده های ارتش ترکیه مختضاتی را که هواپیماهای جاسوسی این کشور در اختیار آنان قرار داده بودند زیر آتش گرفته و در اثر این بمباران سه تن از رهبرانی که نام آنان ذکر شد کشته شده اند. از وضعیت رضا آلتون که در این حمله هوایی به شدت زخمی شده است خبری در دست نیست.

لازم به ذکر است این خبر هنوز از سوی رسانه های نردیک به پ.ک.ک یا رسانه های بی طرف تأیید نشده است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1000570

وب گردی

وب گردی