آسمان ایران تا هفته آینده بارانی خواهد بود

سازمان هواشناسی اعلام کرد: سامانه بارشی که روز گذشته از سمت شمال غرب وارد ایران شده است، امروز سراسر کشور را فرا می گیرد.

به گزارش ایسکانیوز، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، بعدازظهر چهارشنبه سامانه بارشی از سمت شمال غرب وارد کشور شد و تقریباً کل کشور را امروز فرا می‌گیرد. البته به جز بخش‌هایی از جنوب و جنوب شرق کشور، اما بارش‌ها به شکل پراکنده خواهد بود و تمرکز و شدت آن در مناطقی مانند استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، چهارمحال و بختیاری، لرستان و کهیکیلویه و بویراحمد است.

بخش‌هایی از شمال شرق کشور و مناطقی از خراسان شمالی، بخش‌هایی از خراسان رضوی، دامنه‌های البرز مرکزی، استان قزوین و استان البرز و بخش‌هایی از زاگرس بارش‌ها ادامه دارد و در مناطق کوهستانی مانند زاگرس و رشته کوه البرز به شکل برف نمایان می‌شود.

سازمان هواشناسی با اشاره به پدیده وزش باد در برخی از نقاظ کشور، اعلام کرد: امروز بخش‌های جنوبی تهران، مناطقی از استان سمنان، شرق کرمان، سیستان و بلوچستان، بخش‌هایی از خراسان جنوبی شاهد وزش باد و کاهش کیفیت هوا و گرد و خاک هستند.

برای فردا هم از ساعت‌های بعدازظهر امروز بخش‌هایی از شمال غرب کشور، غرب سواحل دریای خزر و مناطق غرب کشور انتظار بارندگی وجود دارد تا اینکه از شنبه بعدازظهر سامانه اصلی وارد کشور می‌شود و برای روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده نقاط نیمه غربی و بخش‌های مرکزی کشور را این سامانه بارشی تحت تأثیر فعالیت‌ها قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1000585

وب گردی

وب گردی