صنایع فرهنگی، موتور محرکه تولید ملی

رئیس پارک ملی علوم، فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی گفت: صنایع فرهنگی و فناوری‌های نرم به دیگر صنایع کشور نیز کمک می‌کنند و همین امر محرک خوبی برای حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، محمدحسین ایمانی خوشخو رئیس پارک ملی علوم، فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، با اشاره به اینکه محدودیتی برای پذیرش شرکت‌ها در این پارک وجود ندارد، گفت: متقاضیان زیادی برای حضور در این پارک، تقاضای خود را ثبت کرده‌اند و در حال حاضر تعداد شرکت‌های پارک ملی علوم، فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی به‌صورت مستقر یا مرتبط با پارک از مرز ۵۰شرکت و موسسه گذشته است.

وی تصریح کرد: در کنار این شرکت‌ها و موسسات، تیم‌هایی دارای ایده‌های جدید نیز از تسهیلات و مشاوره‌های پارک استفاده می‌کنند.

رئیس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: صنایع فرهنگی و فناوری‌های نرم علاوه بر آنکه می‌توانند تولیدات خوبی داشته باشند، به دیگر صنایع کشور نیز کمک می‌کنند و همین امر محرک خوبی برای حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی است.

رئیس پارک ملی علوم، فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی ادامه داد: تیم‌های ایده پرداز علاوه بر استفاده از نظرات مشاورین، اگر ایده مناسبی داشته باشند، می‌توانند به صورت موقت از فضای عمومی پارک با نام مرکز شکوفا استفاده کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در مرکز شکوفا تیم‌های ایده پرداز شش ماه مهلت دارند تا بتوانند ایده‌های خود را به سمت کاربردی شدن پیش ببرند. بعدازاین مهلت درصورت ارائه و پردازش مناسب ایده می‌توانند از یک فضای ثابت در پارک ملی علوم، فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی استفاده کنند.
انتهای پیام/

کد خبر: 1000587

وب گردی

وب گردی