صدور رایگان روادید برای اتباع ایران و عراق؛  از ۱۲ فروردین

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: صدور روادید برای اتباع ایران و عراق نهایی و قطعی است و این تفاهم نامه از ۱۲ فروردین قابل اجرا است.

به گزارش ایسکانیور و به نقل از خبرگزاری صداو سیما بهرام قاسمی درباره آخرین جزییات رایگان شدن روادید میان دو کشور ایران و عراق افزود: این سفر در پی تلاش‌های مقدماتی مقامات و تمامی دستگاه ذیربط و نشست و برخاست‌های متعدد میان هیات‌های کارشناسی صورت پذیرفت و بطور مثال در دو مرحله، چه درست چهل و هشت ساعت قبل از سفر چه از چند ماه پیش از آن، وزیر امورخارجه در راس هیات‌هایی از بخش‌های دولتی و خصوصی و مقامات دستگاه‌های ذیربط به این کشور سفر و مقدمات لازم را برای توافق و تفاهمات سران دو کشور فراهم نمودند.

وی ادامه داد: در سفر اول وزیر امورخارجه که سفری تاریخی محسوب می‌شود و سفری ۵ روزه، بسیاری از ابهامات برطرف و مقدمات لازم فراهم شد. در این سفر تفاهمات بسیاری بین دو کشور صورت پذیرفت که می‌تواند با پی گیری و اجرایی نمودن آن‌ها راه را برای همکاری و تعمیق بیشتر روابط دو کشور همسایه هموار کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه موضوع روادید دو کشور یکی از دستآوردهای این سفر به شمار می‌رود، اضافه کرد: برخلاف برخی تصورات هیچ گونه سندی در این سفر مبنی بر لغو روادید میان دو کشور امضا نشد.

قاسمی تاکید کرد: ایران و عراق تفاهم کردند به عنوان یک عامل تاثیر گذار و تسهیل کننده در روابط و ارتباطات مردمی از دریافت و پرداخت هر گونه هزینه‌ای برای صدور ویزا اجتناب کنند و صدور روادید برای اتباع این دو کشور رایگان انجام می‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: البته بعد از سفر ریاست جموری و هیات همراه تمامی مقدمات لازم برای اجرایی شدن این بحث در ایران صورت پذیرفت و پیگیری‌های لازم توسط وزارت امورخارجه و معاونت کنسولی و دیگر بخش‌ها به عمل آمد. طبق اطلاعات دریافتی دولت عراق هم پس از تصویب این موضوع در هیات وزیران ان کشور در روزهای گذشته در حال انجام سازو کارهای اجرایی آن است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1000617

وب گردی

وب گردی