آمریکا تنها ماند

چهارده عضو شورای امنیت با تصمیم دولت آمریکا در ارتباط با به ‌رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان مخالفت کردند و آن را نقض قوانین بین‌المللی دانستند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، شورای امنیت سازمان ملل متحد به درخواست سوریه در مورد تصمیم «دونالد ترمپ»، رئیس جمهور آمریکا در خصوص به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان تشکیل جلسه داد.

در این نشست، تصمیم یکجانبه و غیرقانونی ترامپ مورد انتقاد شدید 14 کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل قرار گرفت.

سخنران‌های این نشست، یکی پس از دیگری از حاکمیت سوریه بر بلندی‌های جولان حمایت کردند و با ضمیمه شدن این اراضی به اراضی تحت اشغال اسرائیل به شدت مخالفت کردند.

در همین راستا، «ولادیمیر سافرونکوف»، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با بیان اینکه تصمیم بی مسئولانه واشنگتن نقض قوانین بین‌المللی و محکوم به شکست است، تصریح کرد: این تصمیمی که ایالات متحده به هر دلیلی و به صورت یکجانبه اتخاذ کرده است، هیچ قانون بین المللی را تغییر نخواهد داد.

دیگر کشورهای عضو شورای امنیت از جمله فرانسه و انگلیس به عنوان عضو دایم و بلژیک، آلمان و لهستان به عنوان عضو موقت این شورا نیز اعلام کردند که حاکمیت اسرائیل بر جولان را نمی‌پذیرند و بلندی‌های جولان بخشی از خاک سوریه است.

لازم به ذکر است «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا در دیدار با «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسرائیل در کاخ سفید فرمان به رسمیت شناختن حاکمیت این کشور بر بلندی های جولان را امضا کرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1000622

وب گردی

وب گردی