حقوق ۱۹ هزار دلاری برای انجام دو ماه آزمایشات فضایی

سازمان فضایی آمریکا برای انجام برخی آزمایشات مربوط به جاذبه مصنوعی اقدام به جذب تعدادی داوطلب برای دو ماه با حقوق ۱۹ هزار دلار می نماید.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سازمان هوا و فضای آلمان به نمایندگی از سازمان فضایی آمریکا ناسا و سازمان فضایی اروپا اعلام کرد به افرادی نیاز دارند که به مدت دو ماه کامل در رختخواب مخصوص قرار گرفته و در مقابل آن ۱۹ هزار دلار دریافت کنند.

شبکه فاکس ۵ آمریکا اعلام کرد سازمان ناسا این مبلغ وسوسه کننده را به افرادی می دهد که دو ماه کامل در بستر خواب مخصوص باقی بمانند تا آزمایشاتی با هدف درک بیشتر تاثیر جاذبه مصنوعی بر روی جسم انسان بر روی آنها اجرا شود.

این اولین پژوهشی است که دانشمندان در آن به مطالعه جاذبه مصنوعی به عنوان ابزاری برای جلوگیری از پیامدهای منفی نبود جاذبه بر جسم انسان انجام می دهند.

ناسا به ۱۲ داوطلب مرد و ۱۲ داوطلب زن در سنین میان ۲۴ تا ۵۵ سال نیاز دارد که باید به زبان آلمانی مسلط باشند که این مدت را در ساختمان پژوهش های پزشکی وابسته به مرکز طب فضایی در کولونیای آلمان می گذرانند.

تمامی آزمایشات، وعده های غذایی و فعالیت های تفریحی در حالت خوابیده در رختواب مخصوص این پروژه انجام می شود، در جریان این پژوهش فرد داوطلب با برخی محدودیت های حرکتی مواجه می شود تا از هر گونه فشار به عضلات و تاندن ها و همچنین کاهش تراکم استخوان جلوگیری شود.

دانشمندان قرار است در این پروژه تحقیقاتی قدرت شناختی، توان عضلانی، تعادل، عملکرد قلب و عروق خونی داوطلبان را مورد آزمایش قرار دهند و امیدوارند با مقایسه نوسانات جسمی دو گروه با یکدیگر به اطلاعاتی جدید دست یابند که به کاهش تاثیرات منفی عدم جاذبه بر فضانوردان در سفرهای طولانی فضایی کمک کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1000627

وب گردی

وب گردی