ادامه بارش‌ها در نیمه غربی، مرکزی و شمال کشور

سازمان هواشناسی اعلام کرد که بارش‌ها طی امروز جمعه در نیمه عربی، مرکزی و شمال کشور ادامه دارد.

به گزارش ایسکانیوز، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها امروز جمعه ۹ فروردین در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، بخش‌هایی از خراسان شمالی، ارتفاعات سمنان و شرق یزد بارش باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات و نقاط سردسیر این مناطق بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

همچنین از ظهر امروز از سمت شمال غرب و غرب بارش‌هایی به صورت پراکنده آغاز می‌شود و تا اواخر وقت این روز سواحل غربی خزر و دامنه‌های البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز و تهران را در بر می‌گیرد.

فردا شنبه ۱۰ فروردین دامنه بارش‌ها گسترش یافته و علاوه بر شمال غرب و غرب در مناطق جنوب غرب، نواحی مرکزی و بخش‌هایی از جنوب کشور در استان‌های بوشهر و فارس، نواحی غربی و مرکزی خلیج فارس، استان‌های ساحلی خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز، تهران و به تدریج سمنان را در برمی‌گیرد و سبب بارش باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات و نقاط سردسیر رشته کوه البرز غربی و مرکزی و زاگرس مرکزی سبب بارش برف می‌شود.

سامانه بارشی طی روز یکشنبه ۱۱ فروردین تقویت می‌شود و بیشترین فعالیت آن در استان‌های کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، شرق خوزستان، نیمه جنوبی استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، برخی نقاط استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و اردبیل، نیمه غربی همدان و شمال غرب فارس است که در این مناطق بارش تگرگ نیز پیش‌بینی می‌شود.

این سامانه فردا نیز همچنان در نیمه غربی، نواحی مرکزی و استان‌های واقع در نوار شمالی کشور فعال است و بارش‌های شدیدی در این نواحی رخ می‌دهد.

همچنین قبل از تشدید فعالیت سامانه بارشی از اواخر امروز تا ظهر فردا به سبب وزش باد شدید در شمال عربستان و جنوب عراق پدیده باد و گرد و خاک در برخی نقاط جنوب غرب و جنوب کشور و از اواخر فردا ۱۰ فروردین تا قبل از ظهر یکشنبه ۱۱ فروردین به سبب وزش باد شدید روی عراق پدیده گرد و خاک در برخی نقاط غرب کشور دور از انتظار نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1000646

وب گردی

وب گردی