سیل در کشور نتیجه خشم خداوند نیست/ مدیریت اشکال دارد

امام جمعه مشهد گفت: وقوع سیل در کشور به دلیل خشم خداوند نیست و مدیریت در کشور دچار اشکال است.

به گزارش ایسکانیوز، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در بارگاه منور رضوی برگزار شد اظهار کرد: سیل نه خشم طبیعت و نه خشم خداوند است زیرا باران مظهر رحمت الهی بوده و اگر خسارت‌هایی ایجاد شد اشکال در مدیریت فرصت طلبانه است.

وی افزود: وقتی فرد یا جریانی در کشور روی کار می‌آید که می‌خواهد از این فرصت برای کسب قدرت استفاده کند دیگر مدیریت جهادی وجود ندارد و در این شرایط رحمت الهی تبدیل به نکبت برای مردم می‌شود.

امام جمعه مشهد گفت: سیل گلستان قابل مهار زیرا از همان اول می‌توانستند راه آب را به طرف دریا باز کنند و آب وارد مزارع، خانه‌های مردم و شهر نشود و بعد از چند روز با برداشتن موانع توسط سپاه آب تخلیه شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در سیل شیراز از ۲۴ ساعت قبل هشدار لازم و اطلاع رسانی انجام شده بود اما مسافران اطلاع نداشتند و باید قاطعانه از حضور مردم در این محدوده جلوگیری می‌شد.

علم الهدی تاکید کرد: اگر خدای نکرده مدیریت در دولت، مجلس و قوه قضائیه فرصت طلبانه باشد برای مردم مشکل ایجاد می‌کند و دشمنان نیز از این فرصت استفاده می‌کنند و می‌گویند مرگ بر آمریکا دامن خودتان را گرفت که در پاسخ باید گفت مگر مردم ژاپن هم مرگ بر آمریکا گفتند که دچار سونامی شدند؟

وی بیان کرد: این کشور برای حل مشکلاتش مدیریت جهادی و انقلابی می‌خواهد و مردم در طول ۴۰ سال گذشته مدیر انقلابی را لمس کرده اند. در زلزله غرب کشور و سیل گلستان نهادهایی که وارد صحنه شدند سپاه و یا ارتش بودند که زیر نظر مقام معظم رهبری هستند و اگر این مدل مدیریت در قوه قضائیه و دولت پیاده شود شاهد حل مشکلات خواهیم بود.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: رئیس جدید قوه قضائیه باید در انتصاب مدیران توجه کند تا شاهد قطع شدن دست هر متجاوز و مفسدی باشیم و نمایندگان مجلس نیز که نظارت بر مدیریت کشور دارند باید نظارت کنند مدیریت مسئولیت مدار در کشور حاکم شود نه اینکه شاهد مدیریت فرصت طلب باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: الگوی خدمت رسانی مردم به یکدیگر در سیل گلستان دوباره به رخ جهانیان کشیده شد و مانند سیل در آمریکا نبود که مردم یک ایالت تا یک ماه پس از حادثه برق و خوراک نداشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1000665

وب گردی

وب گردی