حرکت باکتریها در هوا تا هزاران کیلومتر دورتر

تحقیقات جدید نشان داده است باکتریها می توانند از طریق هوا تا هزاران کیلومتر دورتر به تنهایی حرکت کنند

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، تحقیقات جدید نشان داده است که باکتریها قادر هستند از طریق هوا تا هزاران کیلومتر به تنهایی حرکت کنند.

بر اساس تحقیقات انجام شده به رهبری کنستانتین سورینو پرفسور بیولوژی مولکولی، در دانشگاه روتگرز واقع در نیوجرسی آمریکا باکتریها میتوانند بدون وابسته بودن به انسان و یا حیوان، از طریق هوا، به مسافت هزاران کیلومتر منتقل شوند.

دانشمندان براساس یک تئوری که به آن نام «پل هوایی» داده اند، نشان دادند که باکتریهای مضر چگونه در همه جا میتوانند دارای مقاومت یکسانی باشند.

در چهارچوب این فعالیتها، باکتریها هنگامی که در مقابل یک ویروس قرار میگیرند، با جمع آوری اطلاعات، آنها را بر روی حافظه مولکولی در DNA ثبت مینمایند.

محققان، در چهارچوب این فعالیت، باکتریهای «ترموس ترموفیلوس» را از آتش فشان وسوویوس ایتالیا تا آبهای معدنی ایتالیا، شیلی و روسیه جمع آوری کردند.

پرفسور دکتر سورینوو در این خصوص گفت: «آنالیزهای ما، میتواند تاثیرات مثبتی بر فعالیتهای زیست اکولوژیک و اپیدمیولوژیک مرتبط با باکتریهای مضر که ژن مقاومت مشابهی در برابر آنتی بیوتیک از خود نشان میدهند، داشته باشد. این فعالیت همچنین میتواند سرنخی باشد که نشان میدهد باکتریهای مضر بیش از اینکه بر روی انسانها سفر کنند، از طریق هوا منتشر میشوند.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1000669

وب گردی

وب گردی