مجلس باید بعد نظارتی اش را تقویت کند/ وزارت اقتصاد می تواند نقش مهمی در رونق تولید داشته باشد

موسوی لارگانی در خصوص کارهایی که باید برای رونق تولید انجام شود گفت: در زمینه تولید یا رونق تولید باید از روز اول شروع به کار مجلس، طرح ها و لوایحی که برای نظام ضرورت ندارد کناربگذاریم و موانعی که بر سر راه محقق شدن رونق تولید قرار دارد، برداشته شود.

سید ناصر موسوی لارگانی عضو فراکسیون ولایی مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز در خصوص حمایت از تولید در سال 98 گفت: مجلس برای حمایت از تولید قانون رفع موانع تولید، قانون کسب و کار را مصوب کرد ولی به نظرم تنها تصویب کردن قانون مشکلی را حل نمی کند؛ یعنی مجلس باید جدای از تصویب قانون بعد نظارتی خودش را تقویت کند.اگر این اقدام انجام نشود قانون نتیجه چندانی نخواهد داشت.
وی در ادامه تاکید کرد: قانون رفع موانع تولید چهار یا پنج سال است که تصویب شده است. این قانون مواردی داشته که اگر انجام می شد خیلی از مشکلاتی که الان برای تولید کنندگان ما با توجه به شرایط رکود وجود دارد، برطرف می شد. با این حال مجلس بعد نظارتی اش را جدی نگرفته است.
نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وظایف مهم مجلس در حوزه قانون گذاری و نظارت بر حسن اجرای قوانین ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانات امسال خود که در حرم مطهر رضوی ایراد شد به مجلس نهیب زدند و عملکرد خانه ملت را در بحث مقابله با طرح های کنگره آمریکا زیر سوال بردند.
موسوی لارگانی ادامه داد: معظم له فرمودند کنگره آمریکا بیش از 200 طرح را علیه ایران تصویب کرده است. اما عملکرد مجلس در مواجه با آن صفر بوده است.
وی در تاکید این که عملکرد مجلس ضعیف بوده اظهار داشت: اگر مقداری دقت کنیم این موضوع بر می گردد به اینکه مجلس ما به نوعی جنبه سیاسی بودنش بر جنبه حل مشکلات مردم، می چربد.
نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به نکته ای در خصوص ارائه گزارشی از سوی رئیس مجلس به رهبر معظم انقلاب در سال 97 گفت: در اول سال 97 وقتی علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گزارشی را از عملکرد مجلس به رهبر معظم انقلاب ارائه داد، معظم له همان جا عملکرد مجلس را زیر سوال بردند و گفتند خوب است که چنین طرح و لوایحی را تصویب کردید اما چه نتیجه ای برای مردم داشته است.
موسوی لارگانی در خصوص کارهایی که باید برای رونق تولید انجام شود ابراز کرد: در زمینه تولید یا رونق تولید باید از روز اول شروع به کار مجلس، طرح ها و لوایحی که برای نظام ضرورت ندارد کنار گذاشته شود. همچنین در رونق تولید موانعی را که بر سر راه وجود دارد باید برداشته شود.
وی در ادامه تصریح کرد: شاید نیاز باشد بعضی از قوانین تنظیم شوند تا مشکلات از سر راه تولید کنندگان برداشته شود، شاید هم در بعضی موارد ما نیاز به قانون داریم که اگر این طور باشد مجلس باید قوانینی تصویب کند تا از نظر قانون در جهت رفع موانع رونق تولید کمبودی نداشته باشیم.
عضو فراکسیون ولایی مجلس ادامه داد: مجلس باید بر عملکرد قوه مجریه اعم از بانکها و وزارتخانه هایی که مسئول رونق تولید هستند، نظارتش را جدی تر کند.
موسوی لارگانی در خصوص یکی دیگر از راه کار های رونق تولید در کشور گفت:اگر قرار باشد رونق تولید در کشور ایجاد شود باید بانک های ما با تمام قوا وارد شوند، یا بعضی از سازمان ها و وزارت خانه ها ما باید تمام قد وارد میدان شوند و بعضی از سختگیری ها را در این سال کم کنند.
وی با تاکید بر کم کردن مشکلات برای رونق تولید در کشور اظهار داشت: وزارت اقتصاد و زیر مجموعه های آن مثل سازمان گمرک و سازمان مالیات می توانند نقش زیادی در رونق تولید داشته باشند.
عضو فراکسیون ولایی مجلس در خصوص واردات و صادرات و اثر آن بر رونق تولید گفت: کالاهای ضروری که می تواند زمینه را برای رونق تولید ایجاد کند باید وارد شود و گمرک هم باید بروکراسی اداری و سختگیری ها را برطرف کند.
موسوی لارگانی در ادامه گفت: سازمان مالیات برای رونق تولید باید فشار هایش را مقداری کم کند تا ما بتوانیم در رونق تولید، جایگاهی که مد نظر رهبر معظم انقلاب است را به دست آوریم.
وی با اشاره به مهم بودن موضوع قاچاق کالا در رونق تولید تاکید کرد: قاچاق کالا چه کالایی قاچاقی وارد شود و یا به صورت قاچاق از کشور خارج شود در هر صورت باعث ضربه زدن به رونق تولید می شود. چون به طور مثال اگر بعضی از مواد اولیه ای که برای تولید مورد نیاز است، از کشور خارج شود توقف رونق تولید را رقم می زند.

عضو فراکسیون ولایی مجلس در خصوص قاچاق کالا به داخل کشور تصریح کرد: وقتی کالایی وارد شود که میدان رقابت را از تولید کننده ما بگیرد، قیمت کالای قاچاق به دلیل ندادن مالیات و هزینه های پایین می آید و همین عدم رقابت تولید کننده داخلی با جنس قاچاق را در پی دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1000691

وب گردی

وب گردی