آلمان ممنوعیت فروش سلاح به عربستان را تمدید کرد

آلمان اعلام کرد که ممنوعیت فروش تسلیحات به عربستان سعودی را که پس از ماجرای قتل روزنامه نگار منتقد ریاض در استانبول درپیش گرفته بود تا پایان سپتامبر سال جاری میلادی تمدید خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، این تصمیم در حالی از سوی برلین اتخاذ شده است که شرکای تجاری آلمان به ویژه بریتانیا پیشتر خواستار پایان یافتن و یا محدود شدن این تحریم تسلیحاتی شده بودند.

«جرمی هانت»، وزیر امور خارجه بریتانیا اوایل ماه جاری میلادی با ارسال پیامی برای همتای آلمانی خود هشدار داده بود که در صورت تداوم اعمال محدودیت ها در فروش سلاح به عربستان، وجهه و اعتبار آلمان به عنوان شریک تجاری بریتانیا بیش از پیش به چالش کشیده خواهد شد.

توجیه لندن برای طرح این درخواست این بود که قانون وضع شده از سوی برلین برای منع فروش سلاح به عربستان، لندن را نیز در فروش تجهیزات نظامی به عربستان سعودی با مشکلات جدی مواجه خواهد کرد.

تحریم فروش سلاح به عربستان از سوی برلین پس از بالا گرفتن مسئله قتل «جمال خاشقجی»، روزنامه نگار منتقد عربستانی مطرح و رسانه ای شد.

«پیتر آلتمایر» وزیر اقتصاد آلمان پیشتر خطاب به شرکای اروپایی کشورش اعلام کرده بود که فروش تسلیحات تازمانی که جزئیات قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد ریاض مشخص نشده باید متوقف شود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1000693

وب گردی

وب گردی