دربرابر آمریکا سرفرود نمی‌آوریم

وزیر دارایی فرانسه ضمن تاکید بر استقلال حاکمیت کشورش گفت: پاریس در مقابل آمریکا سرفرود نمی‌آورد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «برونو لومر»، وزیر دارایی فرانسه، اعلام کرد پاریس در برابر آمریکا سر فرود نمی‌آورد.

وزیر دارایی فرانسه در مصاحبه با لوفیگارو، از آمریکا به عنوان شریکی دشوار یاد کرد. این مقام فرانسوی بر حق حاکمیت کشورش در عرصه سیاسی و فناوری تاکید کرد. لومر افزود اروپا باید در مقابل چین و آمریکا بر قدرت حاکمیت خود تاکید داشته باشد.

لومر در ادامه گفت: اروپا می‌داند آمریکا در حال تبدیل شدن به شریکی است که کار کردن با آن دشوار است و چین نیز در حال تثبیت جایگاه خود در عرصه بین الملل است. با توجه به این مسئله اکنون زمان آن رسیده که اروپا خود را به عنوان قدرتی مستقل مطرح و بر روی فناوری‌های خود سرمایه گذاری کند.

وزیر دارایی فرانسه همچنین گفت: چه درباره چین صحبت کنیم چه درباره آمریکا، ما در حال تجربه یک تغییر تاریخی هستیم. حاکمیت سیاسی ما به حاکمیت فناوری ما بستگی دارد. فرانسه از سرفرود آورن امتناع می‌کند. ما به همراه اروپا به دنبال نقش رهبری (در دنیا) هستیم.

این مقام فرانسوی افزود پاریس الزاماتی را که آمریکا خارج از قوانین خود مطرح می‌کند، تامین نخواهد کرد. او تاکید کرد در مقابل چالش‌هایی که آمریکا و چین در عرصه اقتصادی ایجاد کرده اند، اروپا باید پروژه‌های بلندپروازانه خود در زمینه توسعه فناوری و تولیدی را دنبال کند.

نوامبر گذشته «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه، ایده تشکیل ارتش اروپایی مستقل از واشنگتن را مطرح کرد تا از این طریق اروپا در برابر چین، روسیه و آمریکا حفاظت شود. این طرح با حمایت آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، همراه شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1000694

وب گردی

وب گردی