533 روز حیات موجودات زنده در فضا

دانشمندان فضایی اعلام کردند به این نتیجه رسیده اند که برخی موجودات زنده می توانند در شرایط سخت فضایی به زندگی ادامه دهند که در جدیدترین آزمایش انجام شده در خارج از ایستگاه فضایی بین المللی برخی موجودات به مدت 533 روز به زندگی خود ادامه داده اند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، فضا به دلیل نبود اکسیژن و جاذبه و همچنین وجود تشعشعات خورشیدی مضر در آن، برای زندگی انسان بسیار نامناسب و خشن بوده و بدون وجود امکانات بسیار پیشرفته حیات در آن امکان ندارد، اما سازمان فضایی آلمان اخیراً به مساله عجیبی دست یافته و در ضمن انجام پروژه ای به نام «آزمایش زیست شناسی و مریخ» متوجه شده است که نمونه هایی از موجودات زنده می توانند بر روی سطح خارجی ایستگاه بین المللی فضایی به مدت 533 روز زنده بمانند که این موجودات عبارتند از: باکتری ها، جلبک ها، قارچ ها و گلسنگ ها.

هدف از انجام چنین آزمایشی بررسی امکان ادامه حیات موجودات زنده در شرایط سخت فضایی است که بر سطح مریخ وجود دارد، جان پیر پل دی ویرا دانشمند زیست شناسی فضایی می گوید: برخی موجودات زنده و زیست مولکول ها در برابر تشعشعات شدید فضایی مقاومت می کنند و با موفقیت به زمین باز می گردند و بر اساس آنچه ما تا کنون در یافته ایم احتمالاً تنها موجودات تک سلولی هستند که می توانند به زندگی در مریخ ادامه دهند.

وی افزود: البته این به معنای امکان زندگی بر روی مریخ نیست اما انگیزه برای جستجوی حیات بر روی این سیاره را بیش از پیش تقویت می کند.

اهمیت این کشف تنها در خصوص سیاره مریخ نبوده بلکه می تواند تاثیراتی بر روی پژوهش های در حال اجرا درباره حیات بر روی اقمار مشتری و زحل داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1000697

وب گردی

وب گردی