مناطق پایین دست سد «مروک» در معرض خطر جدی سیلاب هستند

استاندار لرستان گفت: با فعالیت سامانه بارشی جدید، مناطق حاشیه و پایین دست سد «مروک» در معرض خطر جدی طغیان رودخانه و سیلاب قرار می‌گیرند.

به گزارش ایسکانیوز، سید موسی خادمی بامداد شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران لرستان با اشاره به اینکه ورود سامانه بارشی جدید از سه نقطه مهم برای استان مشکل ساز است، اظهار داشت: روزهای یکشنبه و دوشنبه حجم و شدت بارندگی در استان بالاست و حاشیه رودخانه‌ها در معرض خطر سیلاب قرار دارند.

وی با بیان اینکه تمام نقاط حادثه خیز در مسیر رودخانه‌ها مشخص شده است و باید بین نهادها و دستگاه‌ها تقسیم کار کرد تا سریع‌تر نسبت به رفع آنها اقدام شود، تصریح کرد: طی چند ساعت آینده باید بسترهای گذر آب را تسهیل کنیم و مقطع عبور آب را افزایش دهیم.

استاندار لرستان یادآور شد: نفوذ آب به بیرون را باید با بالا بردن ارتفاع حاشیه رودخانه‌ها مسدود کنیم.

خادمی افزود: با توجه به ورود آب سد کمال صالح و اضافه شدن آب‌های دشت سیلاخور و در نتیجه پر شدن گنجایش سد مروک و سرریز شدن آب، مناطق حاشیه و پایین دست این سد در معرض خطر جدی طغیان رودخانه و سیلاب هستند.

وی بر لزوم تخلیه منازل مسکونی که در معرض خطر سیلاب قرار دارند تاکید کرد و یادآور شد: اهالی آنها باید توسط دستگاه‌های ذیربط در مناطق امن اسکان یابند.

استاندار لرستان همچنین بر لزوم هدایت عشایر کوچ نشین که وارد استان شده‌اند به مناطق امن و دور از اطراف رودخانه‌ها تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، از روز گذشته نیروهای آتش نشانی شهرستان دورود نیز با گشت زنی در مناطق در معرض سیلاب، مردم را نسبت به خطر بروز سیلاب با فعالیت سامانه بارشی جدید آگاه کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1000704

وب گردی

وب گردی