تاکید دوباره ترکیه بر توافق خرید سامانه اس 400

وزیر امور خارجه ترکیه ضمن اشاره به فشارهای آمریکا در خصوص خرید سامانه اس 400 اعلام کرد به توافق خود با روسیه پایبند هستیم.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «مولود چاووش اوغلو»، وزیر امور خارجه ترکیه در اظهاراتی با اشاره به مساله سامانه دفاع موشکی اس 400 و فشاری که آمریکا به وسیله عدم تحویل جنگنده های F-35 در صورت خریداری این سامانه به آنکارا وارد می کند گفت: ما این توافق را با روسیه انجام داده و تمام کرده ایم. اکنون نیز به آن پایبند هستیم. فروش آن به یک کشور سوم هم به هیچ عنوان مطرح نیست. ما این سامانه را به خاطر نیازهای خودمان خریداری کرده ایم.

وزیر امور خارجه ترکیه که در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای روسی خود در آنتالیا سخن می گفت در ادامه خاطرنشان کرد: ترکیه به یک سامانه دفاع موشکی نیاز داشت و با کشورهای زیادی نیز مذاکره کردیم. برخی کشورها نخواستند یا نتوانستند این سامانه را در اختیار ما بگذارند. در نهایت با روسیه به توافق رسیدیم. اکنون نیز در خصوص زمان تحویل سخن می گوییم.

وی در خصوص جنگنده های F-35 نیز افزود: ترکیه یکی از شرکای پروژه F-35 است و تمام مسئولیت های خود را انجام داده است. در این جا یک مسئله حقوقی وجود دارد. از آمریکا اظهارات بسیار ضد و نقیضی به گوش می رسد. نوار صوتی اظهاراتی که ترامپ در گفت و گو با رئیس جمهورمان بیان کرده است موجود است. یک واقعیت وجود دارد؛ ترکیه با روسیه یک توافقنامه امضا کرده و به آن پایبند است. این توافقنامه واقعی است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1000718

وب گردی

وب گردی