بارندگی در شاهرود ۹۲ میلی‌متر افزایش یافت

رئیس اداره هواشناسی شاهرود از افزایش ۹۲.۲ میلی‌متر بارندگی طی یک سال زراعی گذشته در این شهرستان خبر داد ‏و گفت: مجموع بارندگی با افزایش چشم‌گیر به ۱۵۸ میلی‌متر رسید‎.‎

به گزارش ایسکانیوز، محمدحسن محمدی ظهر شنبه در جلسه شورای مدیریت بحران شاهرود به میزبانی فرمانداری شهرستان از افزایش ۹۲.۲ میلی‌متر بارندگی طی یک سال زراعی گذشته در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: در بارندگی‌های چند روز گذشته شاهد بارش ۲.۸ میلی‌متری طی هرروز بوده‌ایم که نسبت به نوروز سال قبل از افزایش چشم‌گیری برخوردار است.

وی بابیان اینکه کل بارندگی سال زراعی شاهرود به ۱۵۸.۳ میلی‌متر رسیده است، افزود: از مهرماه گذشته تاکنون ۶۶.۱ میلی‌متر باران در شاهرود باریده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، شاهد افزایش قریب به ۳۰ میلی‌متری در این شاخص بودیم که این افزایش مجموع بارش‌ها را به ۹۲.۲ میلی‌متر رسانده است.

رئیس اداره هواشناسی شاهرود با اشاره به اینکه در بازه زمانی مهرماه تاکنون در این شهرستان ۵۷.۹ میلی‌متر بارندگی شده است، ابراز کرد: در این مدت میزان بارش در ارتفاعات افزایش چشمگیری داشته است.

محمدی بابیان اینکه افزایش بارندگی در بخش بی ارجمند نیز به میزان ۱۲۶ میلی‌متر بوده است، بیان کرد: در قیاس با آمارهای بارندگی سال زراعی شاهد افزایش ۱۳۹.۹ میلی‌متری هستیم و از سوی دیگر این آمار در مقایسه با سال گذشته ۱۲۶ میلی‌متر افزایش و نسبت به میانگین بلندمدت ۲۰ ساله ۶۳.۱۴ میلی‌متر افزایش را نشان می‌دهد.

وی در دیگر بخش سخنان خود، با اشاره به اطلاعیه‌های هواشناسی خاطرنشان کرد: یک سامانه بارشی جدید در کشور به سمت استان سمنان در حال حرکت بوده اما در سطح شاهرود بارندگی شدیدی پیش‌بینی‌نشده است.

رئیس هواشناسی شاهرود یادآور شد: با توجه به بارندگی‌های اخیر خوشبختانه زمین‌ها سیراب شده اما متأسفانه ممکن است با کوچک‌ترین بارندگی سیلاب راه بیافتد، بنابراین لازم است تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت‌های ناشی از این امر اندیشیده شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1000737

وب گردی

وب گردی