امداد رسانی به سبک دانشگاه آزاد اسلامی/ نگاهی به عملکرد واحد ها در کمک به هموطنان سیل زده

واحد های دانشگاه آزاد اسلامی برای کمک به هموطنان در مناطق سیل زده پیشقدم شدند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، پس از وقوع سیل در مناطق شمالی کشور و استان های فارس و لرستان شماری از هموطنان کشور با مشکلات زیادی نظیر آبگرفتگی منازل مسکونی و تهیه مایحتاج اولیه نظیر مواد غذایی و گرمایشی روبرو شده اند .

این اتفاق در شرایطی رخ داد که مردم آمادگی در برابر سیل را نداشتند و بسیاری از منازل مسکونی و زیر ساخت های شهری و خدماتی در شهرهای استان گلستان و مازندران به واسطه آبگرفتگی از بین رفته و مردم این مناطق در شرایط مناسبی به سر نمی برند .

از همین روی دانشگاه آزاد اسلامی که بزرگترین دانشگاه حضوری جهان محسوب می شودبا تمام توان و امکانات خود در تمامی استان ها همچون سایر نهاد ها و سازمان ها برای کمک به هموطنان پیشقدم شدند.

دانشگاه آزاد اسلامی که همواره در اتفاقات و حوادث مختلف کشور در کنار مردم حضور داشته و نقش موثری را در جهت رفع مشکلات و خسارات به وجود آمده ایفا کرده، از همان روز اول در کنار مردم گلستان و پس از آن شیراز، لرستان، خوزستان و... حضوری پررنگ داشته است.

تاکید دکتر ولایتی بر به کارگیری ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی جهت امدادرسانی به مردم مناطق سیل زده

رییس هیات موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر ضرورت همراهی در امدادرسانی به سیل زدگان خطاب به دکتر طهرانچی خواستار به کارگیری تمامی امکانات و ظرفیت های این دانشگاه به منظور امدادرسانی به مردم شریف مناطق سیل زده شد.

دکتر علی اکبر ولایتی رییس هیات موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر ضرورت همراهی در امدادرسانی به سیل زدگان خطاب به رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خواستار به کار گیری تمامی امکانات و ظرفیت های این دانشگاه به منظور امدادرسانی به مردم شریف مناطق سیل زده شد .

دکتر ولایتی با اشاره به ضرورت امدادرسانی به مردم شریف استان‌های گلستان و مازندران که در مناطق سیل زده دچار بحران و مصیبت شده اند خطاب به دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بر بسیج امکانات و ظرفیت های دانشگاه آزاد به ویژه تمامی واحدهای این دانشگاه در مناطق سیل زده و انجام اقدامات فوری تاکید کرد.

ادامه مطلب را در اینجا بخوانید:

واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در خدمت مردم هستند

تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور در پی وقوع سیل در کشور آماده خدمت رسانی به مردم عزیز کشورمان هستند.

سید علی طاهری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان گفت: براساس مجوز هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی بخشی از منابع مالی دانشگاه آزاد برای کمک به سیل‌زدگان هزینه می‌شود.

طاهری در خصوص عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی برای کمک به سیل‌زدگان آق‌قلا و کاهش تلفات جانی و مالی مردم این شهرستان گفت: از ابتدای وقوع این حادثه تلخ اطلاع‌رسانی‌هایی به کارکنان و اعضای هیأت علمی صورت گرفت تا کمک‌های‌شان را برای یاری مردم سیل‌زده ارسال کنند که البته کمکهای خوبی هم ارسال شد؛ به‌طور میانگین روزانه و در هر وعده غذایی ۳۰۰ پرس غذای گرم به ‌همراه مقادیر زیادی کنسرو و آب معدنی بین سیل‌زدگان توزیع می‌شود که این کمک رسانی تا زمانی که نیاز باشد ادامه خواهد یافت.

ادامه مطلب را در اینجا بخوانید:

سبقت واحد‌های دانشگاه آزاد در کمک به هموطنان از یکدیگر

دانشگاه آزاد اسلامی که همواره در اتفاقات و حوادث مختلف کشور در کنار مردم حضور داشته و نقش موثری را در جهت رفع مشکلات و خسارات به وجود آمده ایفا کرده، این بار هم از همان روز اول در کنار مردم گلستان و پس از آن شیراز، لرستان، خوزستان و... حضوری پررنگ داشته است.

10 روز است که از سیل فاجعه بار استان گلستان و بی خانمانی و تلفات جانی و مالی به هموطنان مان می گذرد. پس از آق قلا و دیگرهای شهرهای استان گلستان، نوبت به شهر شیراز رسید که در پنجم فروردین با سیلی غیرمنتظره، 18 نفر از هم وطنانمان را به کام مرگ فرو برد تا اتفاقات تلخ نوروز 98 را برای مردم ایران کامل کند.

اما این اتفاقات ناگوار به این دو منطقه محدود نشد و پس از آن ها، این بار استان لرستان و بعضا برخی مناطق استان خوزستان بودند که حادثه تلخ سیل و آب گرفتگی شدید خیابان ها و خانه ها را تجربه کردند.

در این میان، خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی که همواره در اتفاقات و حوادث مختلف کشور در کنار مردم حضور داشته و نقش موثری را در جهت رفع مشکلات و خسارات به وجود آمده ایفا کرده است، این بار نیز از همان روز اول در کنار مردم و مسافران سیل زده شهرهای مختلف کشور، حضور پررنگی داشته است.

دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی و دیگر مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی نیز با اقدامی جهادی به تمامی نیروها و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور دستور دادند تا با به کارگیری تمام ظرفیت ها و توان خود به یاری و خدمت رسانی به مناطق سیل زده بشتابند.

ادامه مطلب را در اینجا بخوانید:

دانشگاهیان دانشگاه آزاد یک روز حقوق خود را به سیل‌زده‌ها اختصاص دادند

دکتر سلطانعلی میر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان گفت: مقرر شده است تا دانشگاهیان یک روز از حقوق خود را به بازسازی مناطق سیل‌زده در استان گلستان اختصاص دهند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی مقابله با هرگونه بحرانی در کشور را دارد.

وی افزود: در سال جاری با افزایش ۳۰ درصدی مسافران نوروزی نسبت به سال گذشته در استان مواجه بودیم.

ادامه مطلب را در اینجا بخوانید:

محموله کمک‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان راهی مناطق سیل‌زده می‌شود

دکتر علیرضا فیروزفر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان با اشاره به وضعیت هم‌وطنان سیل زده کشورمان گفت: باتوجه به خسارت‌هایی که سیل به هموطنان در استانهای گلستان و مازندران وارد کرد ستاد کمک های مردمی دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان با محوریت مرکز استان تشکیل شد تا راه‌های کمک به آسیب دیدگان مورد بررسی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: به همین منظور ستادی متشکل از تشکلهای دانشجویان ، اساتید و کارکنان تشکیل و مقرر شد با جمعیت هلال احمر هماهنگی‌های لازم صورت گیرد که این تشکل ها با مشارکت هلال احمر کمک های نقدی و غیرنقدی مردم را جمع آوری می کنند.

ادامه مطلب را در اینجا بخوانید:

اعلام آمادگی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد برای اسکان مسافران

معصومه طباطبایی رئیس واحد یزد گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان یزد، این استان محل تردد بسیاری از مسافران نوروزی است.

طباطبایی گفت: با توجه به شرایط جوی استان های همجوار و جنوبی و تقاضای هموطنان برای اقامت در یزد، تمام واحدهای مختلف استان و همچنین مدارس سما برای اسکان مسافران نوروزی آماده است.

ادامه مطلب را در اینجا بخوانید:

تخفیف شهریه دانشگاه آزاد به دانشجویان سیل زده آق قلا

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان از تخفیف شهریه برای دانشجویانی که در سیل آق‌قلا آسیب دیده‌اند خبر داد.

سید علی طاهری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان به منطقه سیل‌زده آق‌قلا گفت: به دنبال این هستیم تا برای دانشجویانی که در سیل آق‌قلا آسیب دیده‌اند مجوز تخفیف شهریه بگیریم.

وی افزود: پیشنهاد تخفیف شهریه برای دانشجویان آسیب‌دیده در سیل مطرح شده است که به احتمال بسیار زیاد در جلسات آینده دانشگاه آزاد مورد موافقت قرار خواهد گرفت.

ادامه مطلب را در اینجا بخوانید:

دانشگاه آزاد اسلامی بندر ترکمن محل اسکان سیل‌زدگان شد

دانشگاه آزاد اسلامی بندر ترکمن که ۹ کلاس را در دو ساختمان خود جای داده، شرایط اسکان موقت سیل‌زدگان روستاهای اطراف شهرستان گمیشان استان گلستان را فراهم کرد.

دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری سپاه و هلال‌احمر شهرستان بندر ترکمن با برپایی سه چادر در هر کلاس این واحد دانشگاهی شرایط را برای اسکان ۲۷ خانوار فراهم کرد.

ادامه مطلب را در اینجا بخوانید:

تداوم امدادرسانی دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی بندرگز به سیل‌زدگان

عبدالله سرگلزایی مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز گفت: از ساعات اولیه وقوع سیل در شهرستان آق‌قلا با هماهنگی دکتر مجید محمدنژاد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز، تیمی متشکل از کارکنان و دانشجویان این واحد دانشگاهی از روز نخست فروردین، در شهرستان آق‌قلا مستقر شدند و مشغول امدادرسانی و هماهنگی جمع‌آوری و ارسال کمک‌های مردمی و دانشگاهیان به مردم سیل‌زده شدند.

وی تصریح کرد: در ادامه امدادرسانی دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز، دو گروه از دانشجویان بسیجی این واحد دانشگاهی در قالب اردوهای جهادی در بخش برادران و خواهران با حضور در مناطق سیل‌زده و محل اسکان موقت به کمک‌رسانی هموطنان خود مشغول هستند.

ادامه مطلب را در اینجا بخوانید:

آمادگی واحد خرم آباد برای اسکان مسافران سیل زده

سیامک بهاروند رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به آخرین وضعیت سیل در استان لرستان گفت: باتوجه به تداوم بارندگی در چند روز اخیر در کشور و حج بارندگی به ویژه استان لرستان، شاهد خساراتی نظیر تخریب جاده ها، پل ها و راه های ارتباطی با روستاها هستیم که خوشبختانه سیل اخیر تلفات جانی در استان لرستان نداشته است.

بهاروند با تاکید بر لزوم کمک رسانی دانشگاه آزاد به مردم گرفتار در سیل، تصریح کرد: روسای واحدهای استان لرستان با حضور در ستاد بحران استان همکاری همه جانبه جهت خدمت رسانی و کمک رسانی به مردم سیل زده کشور را اعلام کردند.

ادامه مطلب را در اینجا بخوانید:

به گزارش ایسکانیوز، تمامی واحد های دانشگاه آزاد اسلامی در راستای کمک به هموطنان بسیج شده اند و این کمک ها همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1000754

وب گردی

وب گردی