مردم ترکیه در انتخابات شهرداری ها شرکت می کنند

مردم ترکیه امروز (یکشنبه) برای انتخاب شهرداران، اعضای شوراها و کدخدایان محلات شهری و روستایی سراسر کشور به پای صندوق‌های رای می‌روند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، مردم ترکیه امروز (یکشنبه) 31 مارس 2019 در نوزدهمین دوره انتخابات محلی کشور برای انتخاب شهرداران، اعضای شوراها و کدخدایان محلات شهری و روستایی سراسر کشور به پای صندوق‌های رای می‌روند.

در این انتخابات 12 حزب، از جمله «عدالت و توسعه»، «حرکت ملی»، «جمهوری خلق»، «دموکراتیک خلق‌ها»، «خوب»، «سعادت»، «ترکیه مستقل»، «کمونیست ترکیه»، «اتحاد بزرگ»، «چپ دموکراتیک»، «دموکرات» و «وطن» برای تصدی کرسی شهرداری‌ها به رقابت می پردازند.

از این احزاب دو حزب عدالت و توسعه و حرکت ملی در قالب «ائتلاف جمهور» و احزاب جمهوری خواه خلق و نیک هم در قالب «ائتلاف ملت» و احزاب دیگر به طور جداگانه و مستقل حضور دارند.

شورای عالی انتخابات ترکیه اعلام کرد که حدود 57 میلیون واجد شرایط در مناطق مختلف کشور می توانند در این انتخابات رای دهند.

رای‌گیری در استان‌های شرقی ترکیه ساعت 07:00 صبح آغاز و ساعت 16:00 به وقت محلی پایان می یابد. در حوزه‌های رای‌گیری استا‌ن‌های غربی کشور نیز از ساعت 08:00 صبح آغاز و تا ساعت 17:00 عصر ادامه خواهد یافت.

شمارش آرای شوراها، شهرداری‌ها و کدخدایان محلات سراسر ترکیه بلافاصله پس از پایان رای‌گیری شروع می‌شود.

انتها یپام /

کد خبر: 1000770

وب گردی

وب گردی