برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های علمی، تحقیقاتی و فرهنگی دانشگاه‌های ترکیه‌ای عضو اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز

همزمان با برگزاری اجلاس روسای دانشگاه‌های ترکیه‌ای عضو اتحادیه دانشگاه‌های منطقه قفقاز، نمایشگاه توانمندی‌های علمی، تحقیقاتی و فرهنگی این دانشگاه‌ها ۳۰ الی ۳۱فروردین ماه سال‌جاری به میزبانی دانشگاه تبریز، برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از دانشگاه تبریز، دکتر میر‌رضا مجیدی رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاه‌های جمهوری ترکیه و دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف از جمله تولید علم و فناوری، برگزاری این اجلاس و در کنار آن برگزاری نمایشگاه را برای معرفی این پتانسیل‌ها و فراهم آوردن فرصتی جهت مذاکرات دوطرفه جهت گسترش همکاری‌های علمی، ضروری و سودمند ذکر کرد.
وی تصریح کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه، شناساندن توانمندی‌های دانشگاه‌های فعال عضو اتحادیه دانشگاه‌های منطقه قفقاز در کشور ترکیه جهت گسترش همکاری‌های علمی آموزشی و تبادل استاد و دانشجو است.
دکتر مجیدی در ادامه ضمن معرفی ظرفیت‌های دانشگاه تبریز در بخش‌های مختلف، بر سیاست راهبردی دانشگاه جهت حضور در عرصه‌های علمی بین‌المللی تاکید کرد و گفت: دانشگاه تبریز به عنوان یکی از اعضای اصلی اتحادیه دانشگاه‌های منطقه قفقاز و نیز به عنوان رییس کارگروه همکاری‌های علمی ایران و ترکیه با تمام توان و امکانات برای معرفی پتانسیل‌ها و توانمندی‌های علمی، آموزشی و فرهنگی کشور و نیز ایجاد فرصت به منظور گفت‌وگوها در راستای گسترش تعاملات علمی و فرهنگی در برپایی نمایشگاه و حضور روسای دانشگاه‌های ترکیه‌ای به ایفای نقش خواهد پرداخت.
به گفته وی، بیش از ۱۵ تن از روسای دانشگاه‌های ترکیه به همراه معاونان خود و نیز پروفسور رمضان کورکماز رئیس اتحادیه دانشگاه‌های منطقه قفقاز، در جلسه بررسی نحوه همکاری‌ها حضور خواهند داشت.
گفتنی است اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز ۱۶۴ عضو از سراسر منطقه قفقاز دارد و دانشگاه تبریز یکی از اعضای اصلی آن است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1000810

وب گردی

وب گردی