مردم فردا به مناطق غربی کشور سفر نکنند/خطر سیلاب در 9 استان

 سازمان هواشناسی وضعیت جوی روزهای آینده را اعلام کرد و از شهروندان خواست تا فردا از سفر به مناطق غرب و جنوب غرب کشور خودداری کنند.

به گزارش ایسکانیوز، مرکز پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور روز یکشنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد: روز دوشنبه 12 فروردین رگبار باران با رعد و برق و در برخی نقاط بارش تگرگ و وزش باد شدید خواهیم داشت.
این سازمان افزود: در استان های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، غرب استان فارس، جنوب و شمال غرب اصفهان، نیمه شمالی بوشهر و جزایر شمالی خلیج فارس شاهد سیلاب و طغیان رودخانه ها خواهیم بود.
بر اساس این گزارش، در استان های مرکزی، جنوب قم، زنجان، همدان و طی بعد از ظهر و شب دامنه های البرز در استان های تهران، البرز، قزوین و سمنان بارش باران گاهی با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود که پیامد آن آبگرفتگی معابر با احتمال سیلابی شدن مسیل ها خواهد بود.
سازمان هواشناسی افزود: بعد از ظهر و شب دوشنبه مسیرهای کوهستانی و گردنه های برفگیر دامنه های البرز در شمال و نقاط مرتفع جاده های کوهستانی زاگرس در شمال غرب و غرب کشور به طور موقت با بارش برف پیش بینی می شود. احتمال انسداد موقت جاده وجود دارد و آب های خلیج فارس به ویژه سواحل بوشهر و خوزستان طی یکشنبه و دوشنبه مواج و طوفانی پیش بینی می شود.
این سازمان برای حفظ ایمنی و جلوگیری از خسارات احتمالی توصیه کرد: مردم تا حد امکان از سفر به مناطق غرب و جنوب غرب کشور خودداری و در صورت لزوم با آگاهی و آمادگی در برابر شرایط جوی مخرب اقدام شود، از توقف در حاشیه و بستر رودخانه ها و مکان های مستعد سیلاب به طور جدی خودداری و از فعالیت های کوهنوردی اجتناب شود، محدودیت برای حرکت شناورهای سبک در مناطق میانی تا شمال خلیج فارس اعمال شود و همچنین اقدامات لازم از سوی مدیریت منابع آب، مدیریت بحران و سازمان های امدادی بعمل آید.
سازمان هواشناسی برای روز طبیعت پیش بینی کرد: در برخی نقاط استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، همدان، تهران، البرز و قزوین احتمال بارش پراکنده، در استان کرمانشاه و برخی نقاط کردستان، شمال ایلام، غرب لرستان، جنوب بوشهر، نیمه جنوبی فارس و شمال کرمان گاهی رگبار و رعد و برق و در سایر مناطق کشور آسمان صاف تا نیمه ابری پیش بینی می شود.


انتهای پیام/

کد خبر: 1000835

وب گردی

وب گردی