امیر قطر نشست اتحادیه عرب را ترک کرد

امیر قطر که برای شرکت در نشست سران اتحادیه کشورهای عرب به تونس سفر کرده بود، به طور ناگهانی این نشست را ترک کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «تمیم بن حمد آل ثانی»، امیر قطر که برای شرکت در نشست سران اتحادیه کشورهای عرب به تونس سفر کرده بود، به طور ناگهانی این نشست را ترک کرد.

خبرگزاری دولتی قطر ضمن تائید این خبر اعلام کرد که امیر قطر پس از پایان مراسم افتتاحیه نشست سران اتحادیه کشورهای عرب از این نشست خارج شده است.

اما منابع محلی به رسانه‌های تونسی گفته‌اند که امیر قطر به هنگام سخنرانی «احمد ابوالغیط»، دبیر کل اتحادیه، این نشست را ترک کرده و عازم فرودگاه شده است.

ابوالغیط در سخنرانی خود ضمن تشکر از حمایت‌های عربستان سعودی از دول عربی، حمایت برخی کشورها را از شبه نظامیان مسلح که موجب نابودی کشورهای عربی شده‌اند، محکوم کرد. او همچنین در اتهاماتی بی پایه و اساس دخالت‌های جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در امور تعدادی از کشورهای عربی عامل تشدید بحران در خاورمیانه دانست.

البته هنوز دلیل رسمی ترک این نشست از سوی امیر قطر اعلام نشده است.

این نشست اولین گردهمایی اعضاء اتحادیه کشورهای عرب پس از اعمال تحریم‌های عربستان و متحدانش علیه قطر بود که با حضور رهبران دو کشور در حال برگزاری بود.

در نشست یک روزه اتحادیه کشورهای عرب که در تونس در حال برگزاری تنها سران ۱۴ کشور عربی شرکت کرده‌اند و سران ۸ کشور عضو از جمله سوریه، الجزایر، عمان و مراکش در آن شرکت نکرده‌اند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1000848

وب گردی

وب گردی