پیروزی حزب عدالت و توسعه در انتخابات شهرداری های ترکیه

حزب عدالت و توسعه ترکیه به رغم شگست در چند شهر بزرگ از جمله آنکارا در انتخابات شورا‌ها و شهرداری‌های این کشور به پیروزی رسید.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، حزب حاکم عدالت و توسعه مجددا در انتخابات شورا‌ها و شهرداری‌های ترکیه به پیروزی رسید.

هر چند «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری از پیروزی قاطع حزب حاکم عدالت و توسعه در انتخابات محلی ترکیه خبر می دهد اما نتایج منتشر شده از شکست این حزب در دست‌کم ۲۹ شهر از جمله آنکارا حکایت دارد.

رجب طیب اردوغان یکشنبه شب با اعلام این خبر که نتایج به دست آمده از مجموع آراء ماخوذه در سراسر کشور از پیروزی قاطع حزب عدالت و توسعه حکایت دارد، گفت که شکست تنها در چند شهر را به عنوان الزامات دموکراسی پذیرفته است.

از مجموع آراء اخذ شده سهم «اتحاد خلق» که حاصل ائتلاف دو حزب عدالت و توسعه (AKP) و حرکت ملی (MHP) حدود ۵۱.۷ درصد و سهم ائتلاف «اتحاد ملی» که متشکل از دو حزب خلق جمهوری‌خواه (CHP) به عنوان اصلی‌ترین حزب مخلف دولت و حزب محافظه‌کار خوب (İyi)نزدیک به ۳۷.۷ درصد آراء شهروندان ترکیه را به دست آوردند.

رقابت اصلی اما متوجه استانبول، مرکز قدرت در ترکیه بود. رقابت حزب عدالت و توسعه و حزب خلق جمهوری‌خواه رقابت تنگاتنگی را در این شهر داشتند. به طوری که در پایان شمارش ۹۸ درصد آراء این شهر، نامزد حزب عدالت و توسعه موفق شد تنها با فاصله کمتر از ۱ دهم درصد پیشی بگیرد و ۴۸.۷۱ درصد آراء را در مقابل سهم ۴۸.۶۵ درصدی رقیب خود تصاحب کند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1000861

وب گردی

وب گردی