دولت جدید الجزایر اعلام شد

به دنبال ادامه اعتراضات گسترده در الجزایر،«عبدالعزیز بوتفلیقه»، رئیس جمهور این کشور دولت جدید را اعلام کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، به دنبال ادامه اعتراضات و تجمعات گسترده ضددولتی در الجزایر، عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهور این کشور با حفظ پست وزارت دفاع برای خود، دولت جدید را به ریاست «نورالدین بدوی» وزیر سابق کشور تعیین کرد.

ریاست جمهوری الجزایر در یک پیام تلویزیونی اعلام کرد: دولت جدید الجزایر شامل 27 وزیر است.

در فهرست اعضا جدید کابینه الجزایر، نام ۸ وزیر پیشین که در عضویت کابینه باقی مانده‌اند دیده می‌شود. در این فهرست نام ژنرال «احمد قائد صالح»، رئیس ستاد ارتش الجزایر نیز به عنوان معاون وزیر دفاع به چشم می‌خورد. وی همچنین بر اساس قانون الجزایر دومین شخص بعد از نخست‌وزیر در کابینه به شمار می‌رود.

ژنرال احمد قائد صالح همان شخصی است که روز سه‌شنبه ۷ اسفند خواستار به کارگیری ساز و کار قانون اساسی برای برکناری بوتفلیقه به دلیل «ناتوانی» شده بود.

عبدالعزیز بوتفلیقه در 11 مارس گذشته «احمد اویحیی» را از نخست‌وزیری برکنار و نور الدین بدوی را به این سمت منصوب کرده بود.

انتخابات ریاست جمهوری الجزایر قرار بود 18 آوریل امسال برگزار شود اما با کناره گیری بوتفلیقه از نامزدی در انتخابات آینده به تعویق افتاد.

عبدالعزیز بوتفلیقه 82 ساله در 29 اکتبر 2018 با داشتن بیماری اعلام کرده بود که برای پنجمین دور متوالی نامزد حزب جبهه آزادی ‌بخش ملی الجزایر در انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور می‌شود. همین امر باعث شد تا تظاهرات علیه نامزدی مجدد وی در مناطق مختلف الجزایر آغاز شود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1000862

وب گردی

وب گردی