مسافران نوروزی بیشتر در کدام استان ها اقامت داشتند؟

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر گفت: استان‌های مازندران، بوشهر، خراسان رضوی و اصفهان رتبه اول تا چهارم بازدید گردشگران از جاذبه‌های گردشگری و آثار فرهنگی تاریخی و نیز اقامت را دارند.

به گزارش ایسکانیوز، نشست برنامه ریزی برای ارائه خدمات به گردشگران در موج دوم سفر، با حضور دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در محل معاونت گردشگری برگزار شد.

در این نشست که مدیران و نمایندگان دستگاه‌های مختلف عضو ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر نیز حضور داشتند، محورهای خدمات دهی مناسب به گردشگران در موج دوم سفر مورد بررسی قرار گرفت.

فریدون محمدی دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در این نشست گفت: تمام ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ۳۱ استان کشور نیز آمادگی کامل برای خدمت رسانی به مسافران را دارند.

محمدی گفت: مسافران نوروزی و گردشگران قبل از سفر اطلاعات لازم را کسب کنند و در صورت اطمینان از شرایط نامساعد جوی و عدم ایمنی راه‌ها، از سفر خودداری کنند و سفر خود را به نقطه دیگری از کشور برنامه ریزی کنند.

محمدی گفت: «از ۲۸ اسفند ۹۷ تا پایان روز ۹ فروردین ۹۸، شاهد رشد ۱۰.۷ درصدی میزان اقامت گردشگران در استان‌های مختلف نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.»

او گفت: «در این مدت، استان‌های مازندران، بوشهر، خراسان رضوی و اصفهان رتبه اول تا چهارم بازدید گردشگران از جاذبه‌های گردشگری و آثار فرهنگی تاریخی و نیز اقامت را دارند.»

محمدی گفت: «امسال استان‌های کم‌تر شناخته شده، نیز رشد بسیار خوبی داشتند به گونه‌ای که خراسان جنوبی، کرمانشاه، ایلام و آذربایجان غربی در بین استان‌های کمتر شناخته شده، میزبان بیشترین گردشگران نوروزی بودند.»

در این نشست به صورت ویدئو کنفرانسی، با ۱۰ استان ارتباط برقرار شد و گزارش‌های لازم از برخی از استان‌ها در ارتباط با آمادگی آنها برای خدمات رسانی شایسته به مسافران نوروزی دریافت شد.

در این ارتباط ویدئویی مسئولان گردشگری استان‌های، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، خوزستان، خراسان رضوی، هرمزگان، مازندران، گلستان، سمنان و قزوین به ارائه گزارش به ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر پرداختند.

نمایندگان اورژانس، سازمان راهداری، هواشناسی، سازمان هواپیمایی کشوری و مدیرکل دفتر هماهنگی و توافق‌های ملی معاونت گردشگری نیز در این نشست به ارائه گزارش به ستاد مرکزی خدمات سفر پرداختند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1000866

وب گردی

وب گردی