طبیعت متعلق به همه است/توصیه های ایمنی آتش نشانی در روز طبیعت

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در رابطه با حضور در طبیعت در روز ۱۳ فروردین ماه توصیه‌هایی ارائه کرد.

به گزارش ایسکانیوز، سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، در توصیه به شهروندان برای روز طبیعت گفت: مردم در روز طبیعت از روشن کردن آتش در کنار درختان و بوته‌های خشک خودداری کنید.

وی افزود: برای روشن کردن آتش از منقل و اجاق‌هایی که به همین منظور در بوستان‌ها تعبیه شده استفاده کنید.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: افراد از انداختن شیشه و بطری‌های ضخیم داخل طبیعت خودداری کنید. این اجسام مانند یک عدسی عمل می‌کند و می‌تواند با متمرکز کردن نور خورشید باعث آتش سوزی شود.

ملکی تاکید کرد: مردم زمان حضور در طبیعت خودروهای خود را منظم پارک کرده و از پارک چند لایه و مسدود کردن مسیر تردد خودروهای امدادی بویژه آتش نشانی خودداری کنند.

وی با بیان اینکه اگر فردی قصد استفاده از چادرهای مسافرتی را دارید از روشن کردن آتش و منقل داخل چادر خودداری کند، گفت: در پایان روز حتماً آتش و ذغال‌های روشن را با آب کافی خاموش کنید، همچنین از ریختن ذغال روشن داخل سطل‌های زباله خودداری شود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به اینکه طبیعت متعلق به همه ماست و نباید آن را آلوده نکنیم، گفت: در پایان روز و هنگام برگشت به منازل، زباله‌های تولید شده را جمع آوری کرده و در سطل‌های مخصوص بریزیم.

ملکی افزود: همراه داشتن کیت کمک‌های اولیه بویژه پماد سوختگی، مایع ضدعفونی و چسب زخم ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه افراد پیش از تاریک شدن هوا نسبت به جمع آوری وسایل و ترک محل اقدام کنند، گفت: افراد به هنگام رانندگی کاملاً احتیاط کرده و در مواقع بروز ترافیک صبر کنند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: نیروهای امدادی و آتش نشانی با استقرار در این روز قصد تأمین ایمنی هموطنان را دارند، لذا توصیه می‌شود افراد در این روز با آنان بیشتر همکاری کنید.

ملکی گفت: افراد در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی یا حادثه اگر قادر به خاموش کردن آن نیستند به سرعت خود و اطرافیان را از محل دور کنید و در صورت بروز حادثه مراتب را سریعاً به سامانه ۱۲۵ یا اکیپ‌های استقراری آتش نشانان اطلاع دهید.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی این روزها، افراد از اتراق کردن در اطراف رودخانه‌ها و مسیل ها و دامنه کوه‌ها خودداری کنند، زیرا امکان وقوع سیل وجود دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1000897

وب گردی

وب گردی