استقرار اتوبوس‌های مناسب سازی شده در ۱۵ میدان اصلی شهر

مدیرکل سلامت شهرداری تهران از استقرار اتوبوس‌ها و ون‌های مناسب سازی شده در ۱۵ میدان اصلی شهر به منطور انتقال افراد دارای معلولیت به بوستان‌های شهر خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، سمیه نصیری در خصوص اقدامات شهرداری تهران برای حضور معلولان در فضاهای عمومی همزمان با روز سیزدهم فروردین،گفت: دغدغه هرساله ما در روز سیزدهم فروردین برای افراد دارای معلولیت خاص و جسمی (نابینا، ناشنوا، کودکان دچار اختلال اتیسم، سندروم دان، سالمندان و …) این است که فضایی برای آن‌ها فراهم شود تا در خانه نمانند. به عبارت دیگر، کالبد شهر محدودیتی برای حضور آن‌ها در شهر ایجاد نکند. یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در سال گذشته انجام شد، مناسب سازی ۴۴ بوستان است. همچنین ۲۲ بوستان دیگر هم در دست مناسب سازی است که تا دو ماه دیگر به پایان خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در مجموع تعداد بوستان‌های مناسب سازی شده برای افراد دارای معلولیت ۶۶ بوستان خواهد بود، گفت: امیدواریم به سمتی حرکت کنیم که همه بوستان‌ها و معابر شهر مناسب سازی شوند و هر فردی با هر نوع ویژگی خاصی که دارد بتواند در شهر حضور پیدا کند.

نصیری در ادامه به تمهیدات شهرداری برای تردد معلولان در روز سیزدهم فروردین اشاره و بیان کرد: اولین گام برای اصلاح، اطلاع رسانی برای گروه هدف است. گام دوم این است که فضایی فراهم شود تا افراد دارای نیاز خاص و معلولیت بتوانند در این بوستان‌ها تردد کنند. با هماهنگی که با مجموعه اتوبوسرانی و شرکت سرویس خودرو شهر اتفاق افتاد از ۱۵ میدان اصلی شهر تهران وسایل حمل و نقل عمومی مناسب سازی شده برای تردد معلولان و خانواده‌هایشان به مقصد این بوستان‌ها حاضر است. سعی شده در تمام پهنه‌های تهران (شمال، جنوب، شرق، غرب) ایستگاه‌های ویژه حمل و نقل وجود داشته باشد.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران تصریح کرد: غیر از سامانه معلولان و جانبازان شهرداری تهران، تعدادی از خطوط اتوبوسرانی شهرداری تهران مناسب سازی شده است. یکی از اشکالاتی که در سال‌های گذشته پابرجا بوده، این است که به صورت صحیح ایستگاه‌های حمل و نقل مناسب سازی شده اطلاع رسانی نشدند. با استفاده از ظرفیت اتوبوسرانی و شرکت خودرو سرویس شهر، تعدادی اتوبوس و ون‌های خاص ویژه سیزدهم فروردین در ایستگاه‌های مشخص شده مستقر شده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1000901

وب گردی

وب گردی