پیش‌بینی‌های لازم برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده

وزیر آموزش و پرورش گفت : همه پیش‌بینی‌های لازم برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده شده است.

به گزارش ایسکانیوز، سید محمد بطحائی که برای بازدید از مناطق سیل‌زده به گلستان سفر کرده است در جمع خبرنگاران گفت: متعاقب بازدیدهایی که همکارانم در روزهای گذشته از این مناطق داشتند امروز به همراه استاندار، مقامات استانی و نماینده‌های و همکارانم در این استان توانستیم بازدیدهایی از برخی مدارس داشته باشیم.

او تاکید کرد: تا جایی که امکان دارد مدارس مناطق سیل‌زده گلستان در روز شنبه، ۱۷ فرودین آغاز به کار می‌کند. وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: «البته در برخی از مقاطع، به دلیل اتفاق‌هایی که افتاده امکان ایاب و ذهاب بچه‌ها وجود ندارد. در این صورت مدارس و امکانات جایگزین پیش‌بینی شده است. پیش‌بینی می‌شود که تا آخر هفته ۵۰ تا ۶۰ کانکس به این مناطق برسد. بعضی از آن‌ها نصب شده و آن‌ها را بازدید کردم. تجهیزات کلاسی هم رسیده است. از این جهت آموزش و پرورش آمادگی دارد که ۱۷ فروردین تحصیل بچه‌ها بدون وقفه ادامه پیدا کند. البته عرض کردم در برخی مقاطع مشکلاتی برای برخی مدارس وجود دارد و هنوز در اطراف آن‌ها آب‌گرفتگی وجود دارد و امکان رفت‌وآمد نیست و در این موارد مدارس جایگزین پیش‌بینی شده است.»

او تاکید کرد: این مدارس جایگزین یا در جایی که خانواده‌ها ساکن شده‌اند یا در نزدیک‌ترین محل به مدرسه پیش‌بینی می‌شوند.

بطحائی هم‌چنین به سیل در لرستان اشاره کرد و گفت: «اولین اولویت حفظ سلامتی و جان دانش‌آموزان عزیز است. ضمن این که ما باید در اولین فرصت باید مدارس را بازگشایی کنیم باید جان دانش‌آموزان با حفظ کنیم و تلاش کنیم بچه‌ها با عجله ما در به راه انداختن مدارس دچار مشکل نشوند.»

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: «به ویژه در لرستان، در دو شهرستان معمولان و پلدخترمتأسفانه شدت سیل خیلی خیلی زیاد بوده است و مدارس زیادی آسیب دیده‌اند. هنوز گزارش دقیقی درباره تعداد این مدارس فراهم نشده است.»

بطحائی گفت: «با امکاناتی که برای مناطق سیل‌زده آماده کردیم به محض این که امکان زندگی کردن فراهم شد و خطری دانش‌آموزان را تهدید نکرد برای شروع مدارس مشکلی نداریم و حتی پیش‌بینی لوازم تحریر، کتاب و وسایل تحصیل را هم انجام داده‌ایم. نیمکت و لوازم کلاسی آماده شده است و منابع و اعتباراتی هم برای بازسازی و ایمن کردن مدارسی که در معرض سیل قرار گرفته‌اند هم پیش‌بینی شده است. ان‌شاالله به محض این که سیل برطرف شود و مردم بتوانند به خانه‌هایشان برگردند آموزش و پرورش در کنارشان خدمات آموزشی و پرورشی به فرزندان این آب و خاک ارائه می‌کند.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1000948

وب گردی

وب گردی