وضعیت بحرانی در  ۱۰ شهر استان  لرستان

رئیس جمعیت هلال احمر آخرین وضعیت سیل در استان خوزستان، ایلام و لرستان تشریح کرد.

به گزارش ایسکانیوز، علی اصغر پیوندی در برنامه تلویزیونی شبکه خبر در ارتباط با وضعیت امدادرسانی در ۳ استان لرستان، ایلام و خوزستان گفت: امدادرسانی در غرب و جنوب غرب کشور با توجه به بارش باران به صورت ویژه انجام می‌شود.

وی در ارتباط با وضعیت استان لرستان گفت: از ساعات اولیه صبح امروز و با توجه به بهبود شرایط، ۶ فروند هلکوپتر برای انتقال مردم شهرهای این استان و همچنین ارسال مواد غذایی فعال شده است.

پیوندی ادامه داد: در استان لرستان وضعیت به مراتب از سایر استان‌ها بدتر است و با توجه به بارندگی‌های روز گذشته، شهر پلدختر در محاصره آب قرار گرفته است و تلاش می‌شود با همکاری نیروهای مسلح و امدادی، شرایط بهتری در این شهرها به وجود آید.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: در استان لرستان، ۱۰ شهر و به ویژه شهرپلدختروضعیت بحرانی دارد، و در همین ارتباط ۶ فروند بالگرد از ابتدای صبح امروز برای انتقال مردم و همچنین امدادرسانی و توزیع غذا فعال شده‌اند.

وی در ادامه به وضعیت استان ایلام اشاره کرد و گفت: در این استان، ۱۶۸ تیم عملیاتی فعال هستند که در پلدختر نیز ۲۹ تیم عملیاتی مستقر شده است و در واقع هدف در این مواقع امداد و نجات و جلوگیری از مصدومیت و تلفات احتمالی است که در این بخش سازمان جمعیت هلال احمر با همکاری سایر بخش‌ها و نیروهای مسلح تلاش دارد که خدمات مناسبی را ارائه کند.

پیوندی با تاکید بر اینکه تا این لحظه تلفات انسانی در پلدختر گزارش نشده است، افزود: خسارات در این شهر بسیار زیاد است و لازم است هموطنان همانند سیل گلستان و مازندران به کمک مردم لرستان، ایلام و خوزستان بیایند.

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه درباره استان خوزستان تصریح کرد: وضعیت این استان خوب نیست، و آب از استان‌ها ایلام و لرستان به سمت خوزستان حرکت می‌کند و حجم آب سدهای این استان نیز افزایش یافته است و با باز شدن سدهای احتمالاً روستاهای زیادی زیرآب خواهند رفت و در همین رابطه باید ۱۰۰ هزار نفر اسکان اضطراری پیدا کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1000949

وب گردی

وب گردی