خسارت سیل اخیر به راه‌ها و ابنیه فنی 1600 میلیارد تومان برآورد می‌شود

مدیرکل ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از تخریب 400 پل و آسیب به 5000 دستگاه پل، 11 هزار کیلومتر راه در بارندگی‌ نوروزی و سیلاب‌ خبر داد و گفت: که احتمال افزایش خسارت راه‌ها تا 2000 میلیارد تومان هم وجود دارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، شعبانعلی خاوری مدیرکل دفتر نگهداری ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از تخریب 400 دستگاه پل و آسیب به 5000 دستگاه پل، 11 هزار کیلومتر راه در جریان بارندگی‌های نوروزی و وقوع سیلاب‌ها خبر داد و گفت که احتمال افزایش میزان خسارات وارده به راه ها، تاسیسات زیربنایی، ابنیه فنی، پل ها و آبروها و تجهیزات و ماشین آلات راهداری تا 2000 میلیارد تومان هم وجود دارد.

شعبانعلی خاوری مدیرکل نگهداری ابنیه فنی این سازمان با اشاره به وجود 370 هزار پل و انواع آب رو در کشور گفت: در بارندگی‌های نوروزی امسال، 400 دستگاه از انواع پل‌ها در راه‌های روستایی تخریب شده است و 5000 دستگاه پل نیز آ‌سیب جدی دیده است.

وی ادامه داد: در بارش‌های اخیر و وقوع سیلاب، نزدیک به 11 هزار کیلومتر از راه‌های کشور با درصدهای مختلف تخریب شده‌اند. مجموع خسارتی که تا کنون تخمین زده شده است، 1600 میلیارد تومان است.

خاوری با اشاره به این که آسیب به ابنیه فنی و راه‌ها در اکثر استان‌های کشور همه گیر بوده است، گفت: با این حال برخی استان‌ها آسیب بیشتری دیده‌اند، به طوری که آسیب در استان‌های لرستان و گلستان بسیار زیاد و در استان‌های مازندران، خوزستان و خراسان شمالی قابل توجه بوده است.

وی افزود: در آذربایجان غربی 139 دستگاه، در اصفهان 173 دستگاه، در ایلام 395 دستگاه، در خراسان جنوبی 974 دستگاه، در خراسان شمالی 378 دستگاه، در خوزستان 246 دستگاه، در کهگیلویه و بویر احمد 350 دستگاه و در گلستان 373 دستگاه پل آسیب دیده‌اند. در لرستان نیز با توجه به این که هنوز آب فروکش نکرده، آمار جمع آوری نشده است.

مدیر کل ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان این که پس از فروکش کردن آب، امکان محاسبه دقیق آمار خسارت وجود خواهد داشت، گفت: میزان کل خسارت وارده ممکن است تا 2000 میلیارد تومان نیز افزایش یابد.

وی ادامه داد: به همین دلیل لازم است دولت منابع قابل توجهی را به بازسازی راه‌های و ابنیه آسیب دیده تخصیص دهد که سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای بتواند تخریب‌ها را با کیفیت بالا و سرعت مطلوب بازسازی کند.

خاوری همچنین با اشاره به فعالیت‌های سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای برای مواجهه با بحران ناشی از بارش برف و باران گفت: از 25 اسفندماه که بارش برف و باران آغاز شده، 14 هزار راهدار با 10 هزار دستگاه ماشین‌ آلات راهداری در سطح جاده‌ها مستقر و به صورت شبانه روزی به بازگشایی مسیرهای مسدود شده مشغول هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1000972

وب گردی

وب گردی