واکنش رهبر جریان حکمت ملی عراق به تحریم‌های جدید علیه ایران

رهبر جریان حکمت ملی عراق تحریم ایران را ظالمانه توصیف کرده و تداوم این سیاست را خطری برای امنیت منطقه دانست.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سید عمار الحکیم، رهبر جریان حکمت ملی و رئیس ائتلاف اصلاح و سازندگی عراق تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران را شدیدا‌ً محکوم کرد.

الحکیم در این باره گفت: تحریم‌های جدید دولت آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، شامل اجرایی شدن بخش تازه‌ای از تحریم‌های اقتصادی، از نظر ما ظالمانه و بی‌فایده است.

وی در ادامه ضمن فراخواندن همه طرف‌ها به روح توافق هسته‌ای و توافقاتی که زیر نظر جامعه بین‌الملل منعقد شده است، تاکید کرد: تحریم ملت‌ها برای رسیدن به منافع سیاسی روشی ظالمانه و محکوم است. همچنین یادآوری می‌کنیم که شدت گرفتن این اختلافات و تبدیل آنها به بحران می‌تواند امنیت و ثبات منطقه را به خطر اندازد.

مقام‌های آمریکایی که هر روز از تلاش خود برای اعمال «فشار حداکثری» به ایران صحبت می‌کنند، روز دوشنبه (دیروز) بار دیگر ایران را به اعمال تحریم‌های بیشتر تهدید کردند. به نوشته خبرگزاری «رویترز»، یک مقام ارشد دولت آمریکا که خواسته نامش فاش نشود، در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفته واشنگتن به مناسبت سالگرد خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران (برجام) در حال بررسی اعمال تحریم‌های تازه علیه بخش‌هایی از اقتصاد ایران است که تاکنون تحریم نشده‌اند.

او با بیان اینکه زمان اعلام این تحریم‌ها «هرچه حوالی سالگرد باشد، بهتر است»، گفته است: «ما می‌خواهیم اثر بازدارنده مداومی داشته باشیم. می‌خواهیم شرکت‌های تجاری همچنان این تصور را داشته باشند که تجارت با ایران در حال حاضر ایده‌ای افتضاح است.»

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که در طول رقابت‌های انتخاباتی بارها از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران انتقاد کرده و این توافق را «فاجعه‌بار» خوانده بود، ۱۸ اردیبهشت ماه سال گذشته رسما فرمان خروج از این توافق و احیای تحریم‌های رفع‌شده را امضا کرد.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1000985

وب گردی

وب گردی