بعثت پیامبرعظیم‌الشان اسلام(ص) رستاخیز تاریخ و انسان بود

رئیس‌جمهور گفت: بعثت پیامبرعظیم الشان اسلام(ص)، رستاخیز تاریخ و انسان بود که نه تنها آیینی کامل‌شده از ادیان گذشته را عرضه کرد، بلکه تمدنی بزرگ بنیانگذاری شد.

به گزارش ایسکانیوز از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در دیدار مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و اقشار مختلف مردم با رهبر معظم انقلاب که صبح امروز به مناسبت عید سعید مبعث صورت گرفت، اظهار کرد: با بعثت پیامبر(ص)، توحش حاکم بر جهان آن روز جای خود را به تمدنی عظیم داد و علم، اخلاق، وفای به‌عهد، برادری، حکمت، عدالت و رحمت جایگزین خشونت، جنگ، خونریزی و کینه شد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه بعثت پیامبر آنچنان اقوام مدینه را به مکه، و مکه را به مدینه و طائف نزدیک کرد که امتی واحده تشکیل شد، افزود: پیامبر(ص) توانست امتی عظیم و توانمندی بزرگی را برای انسان‌ها به ارمغان آورد و وظیفه بزرگ امروز همه ما دعوت به راه خدا، صراط مستقیم و مسیر حق است نه اینکه به مسیر حزب، جناح و قبیله خود دعوت کنیم.

روحانی تصریح کرد: راهی که پیامبر برای دعوت مردم برگزید مسیر حکمت، خردورزی، استدلال و منطق بود و هرگز با زور و تحکم مردم را به سمت دین خدا دعوت نمی‌کرد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: پیامبر اسلام(ص) مردم را در کمال آزادی و آگاهی دعوت می‌کرد و اینگونه مؤمنین آماده ایستادگی و فداکاری در راهی بودند که خودشان برگزیده بودند.

روحانی با بیان اینکه پند و موعظه پیامبر اسلام(ص) حسنه بود و هیچ گاه برای تضعیف و به رخ کشیدن خود به طرف مقابل و تخریب جمع یا گروهی نبود، گفت: امروز نیازمند پند و اندرز حسنه هستیم که چه بسیار پندها که در ظاهر موعظه و در باطن تخریب و در مسیر تفرقه است.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه امر به معروف باید با شیوه نیکو وحسنه باشد، اظهار کرد: باید با نیکوترین، زیباترین، منطقی ترین و دلسوزانه ترین شیوه با طرف مقابل سخن بگوییم.

روحانی با اشاره به اینکه پیامبر اسلام(ص) جز ستمگران با همه اهل کتاب با محبت سخن می گفتند، ادامه داد: امروز بیش از دیروز نیازمند به درس آموزی از مدرسه نبوت هستیم چراکه او راه حق و مسیر هدایت را به ما می‌آموزد.

رئیس جمهور تاکید کرد: ملت ایران در طول ۴۰ سال گذشته و دوران نهضت اسلامی هرچه داشت از تبعیت و درس آموزی از سیره پیامبر اسلام (ص) بوده است.

روحانی با بیان اینکه ملت بزرگ ایران در یکسال گذشته در ۳ امتحان بزرگ در سایه تبعیت از سیره پیامبر پیروز میدان بوده است، گفت: آن روز که دشمنان ملت ایران و همه آزادی‌خواهان جهان، تحریم ظالمانه را بر مردم ما تحمیل کردند، این مردم استوار در برابر آنها ایستادند و گرچه سختی کشیدند اما سر فرود نیاوردند و در برابر دشمن تسلیم نشدند.

رئیس جمهور افزود: ملت ایران امروز نیز که با مشکل سیل و سیلاب مواجه شدند با همدلی، وحدت، کمک و یاری هم توانستند برگ زرینی را در تاریخ همدلی و هماهنگی خود بیافرینند.

روحانی درگیر شدن ۲۵ استان با مشکل سیل و ایجاد حالت فوق العاده در همه استان ها را در کشور کم سابقه دانست و اظهار داشت: در قدم اول صبر، ایستادگی، بزرگواری و تحمل مردم و یاری به یکدیگر و در قدم دوم در کنار مردم همه نظام، دولت، نیروهای مسلح، گروهها و سازمان های غیر دولتی و مردم نهاد، به یاری مردم آمدند.

رئیس جمهور تاکید کرد: روسیاهان کسانی بودند که می خواستند از سیل در میان مردم تفرقه ایجاد کنند، اما نتوانستند؛ روسیاهان کسانی بودند که اجازه ندادند ایرانیان خارج از کشور به مردم خود کمک برسانند و حتی اجازه ندادند که این کمک ها به حساب های هلال احمر واریز شود؛ روسیاهان کسانی هستند که نتوانستند چنین حوادثی را تاکنون در خود آمریکا کنترل کنند.

روحانی افزود: مطمئنا دشمنان ملت ایران خواهند دید که دولت، مردم و نیروهای مسلح و همه ارکان نظام در کنار هم به کوری چشم آنها، ویرانی ها و خرابی ها را خواهند ساخت.

رئیس جمهور ایستادگی ملت ایران در برابر توطئه دشمنان در منطقه و علیه مسلمانان را پیروزی دیگر مردم در یکسال گذشته دانست و خاطرنشان کرد: همگان دیدند که در برابر قدس چه ظلم هایی روا داشته شد و اخیرا هم آمریکایی ها سرزمین تجاوز شده را به رژیمی غاصب هدیه می کنند.

روحانی ادامه داد: نه قدس شریف پایگاه متجاوزان می شود، نه جولان از سوریه عزیز جدا خواهد شد و نه دشمنان توان آن را دارند که ملت ایران را در برابر سرطان منطقه و رژیم صهیونیستی تسلیم کنند.

رئیس جمهور اظهار داشت: ملت ایران در سایه اسلام رحمانی و تبعیت از پیامبر اسلام(ص) قطعا از مشکلات عبور خواهد کرد.

روحانی با تقدیر از هدایت ها و دستورات به موقع رهبر معظم انقلاب در حوادث اخیر، اظهار امیدواری کرد همه مسوولان بتوانند با تلاش گسترده عاملان به وظیفه در برابر ملت ایران باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1001035

وب گردی

وب گردی