آمادگی دانشجویان عراقی ساکن ایران برای اعزام به مناطق سیل‌زده

رایزن فرهنگی عراق در ایران از آمادگی دانشجویان عراقی ساکن ایران برای اعزام به نقاط سیل‌زده و همیاری داوطلبانه برای کاهش آلام آسیب‌دیدگان وقایع اخیر خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز،«یاسر عبدالزهرا الحجاج» رایزن فرهنگی جمهوری عراق در ایران با اشاره به سیل اخیر در ایران در بیانیه ای عنوان کرد: «در روزهای اخیر شاهد صحنه‌های تلخ از سیلاب‌های سنگین و مخرب در بخش‌های وسیعی از ایران بودیم که منجر به خسارات فراوان جانی و مالی شد. مشاهده این وقایع برای ملت عراق، که همواره خود را در کنار شهروندان عزیز ایرانی احساس کرده نیز رنج‌آور و دشوار بود.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های تمامی جانباختگان وقایع اخیر، با اطمینان، از آمادگی کامل دانشجویان عراقی ساکن ایران برای اعزام به نقاط سیل‌زده و همیاری داوطلبانه برای کاهش آلام آسیب‌دیدگان وقایع اخیر خبر می‌دهم و اعلام می‌کنم که در صورت صلاحدید مسئولان ایرانی، رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری عراق در ایران، می‌تواند مسئولیت ساماندهی و اعزام داوطلبان عراقی را بر عهده بگیرد.

همچنین با بازگشایی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در سال جدید، صندوق‌های جمع‌آوری کمک‌های مالی به آسیب‌دیدگان، در دانشگاه‌های واجد شمار قابل توجه دانشجویان عراقی نصب خواهد شد و کمک‌های جمع‌آوری شده به سازمان هلال احمر تحویل خواهد شد. آنچه خواهد شد نشانی از قدرشناسی دانشجویان عراقی از میزبانان ایرانی خود و دلیلی دیگر بر هم‌دلی و برادری میان ملت‌های ایران و عراق خواهد بود.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1001049

وب گردی

وب گردی