به بریتانیا فرصت دیگری داده نمی شود

رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد که اگر قانونگذاران بریتانیا تا ۱۲ آوریل توافق جدایی این کشور از اتحادیه اروپا را تصویب نکنند، فرصت دیگری به لندن برای خروج از این اتحادیه نخواهند داد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «ژان کلود یونکر»، رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد که اگر قانونگذاران بریتانیا تا ۱۲ آوریل توافق جدایی این کشور از اتحادیه اروپا را تصویب نکنند، این اتحادیه به لندن تضمینی برای به تعویق انداختن دوبارۀ تاریخ اجرایی شدن برگزیت نخواهد داد.

بر اساس توافق اولیه، برگزیت باید از ۲۹ مارس (۹ فروردین) اجرایی می‌شد اما بریتانیا خواستار به تعویق افتادن آن شد. در واکنش، رهبران اتحادیه اروپا تاریخ اجرایی شدن برگزیت را تا ۱۲ آوریل (تنها ۲۲ روز) به تعویق انداختند و اعلام کردند که تا قبل از پایان این فرصت، بریتانیا باید بطور روشن اعلام کند چه تصمیمی برای برگزیت خواهد گرفت.

اظهارنظر جدید یونکر، کمتر از ی کروز پس از آن اعلام شد که «ترزا می»، نخست‌وزیر بریتانیا از قصد خود برای درخواست از اتحادیه اروپا برای به تاخیر انداختن دوبارۀ زمان خروج این کشور از اتحادیه خبر داد.

می در تلاش است تا با جرمی کوربین، رهبر اصلی‌ترین حزب مخالف دولت بریتانیا که تا کنون سه بار مانع تصویب توافق به دست آمده میان لندن و بروکسل شده، به توافق برسد و به این ترتیب راه را برای تصویب این توافق و درنهایت اجرایی شدن برگزیت هموار کند.

اما ژان کلود یونکر اعلام کرد: «بهترین راه، تصویب توافقنامۀ خروج است. ۱۲ آوریل مهلت نهایی برای تایید این توافقنامه در مجلس عوام بریتانیا است... اگر تا آن زمان در این باره کاری انجام نشود، هیچ فرصت دیگری داده نخواهد شد.»

انتهای پیام /

کد خبر: 1001052

وب گردی

وب گردی