کیفیت‌بخشی به مدارس غیرانتفاعی را در سال ۹۸ جدی‌تر از  گذشته دنبال می‌کنیم

رئیس مدارس غیرانتفاعی و مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش، گفت: مقرر شد تا بر اساس الگوی شهریه، افرادی برای تدریس در مدارس پذیرفته شوند که رشته تحصیلی آن ها با درسی که تدریس می کنند، کاملا هم‌خوانی داشته باشد.

مجتبی زینی وند معاون وزیر و رئیس کل مدارس غیرانتفاعی و مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اظهار کرد: ما در بحث کیفیت بخشی مدارس غیرانتفاعی از چند بعد مختلف، جوانب و مولفه های متعددی را در نظر گرفته ایم تا متناسب با آن ها اهداف موردنظر خود در این زمینه را برنامه ریزی کرده و پیش ببریم.

وی ادامه داد: در مرحله اول، وضعیت و جایگاه مدارس را از نظر رتبه علمی بررسی کرده و اولین و مهم ترین معیار ما در این خصوص، قبولی دانش آموزان در امتحانات نهایی در سطح منطقه، استان و کشور، هم بین خود مدارس غیردولتی و هم میان تمامی مدارس کشور مدنظر قرار داده‌ایم.

زینی‌وند تصریح کرد: در همین راستا، یک سری دوره‌های آموزشی برای معلمان برنامه ریزی کرده که در سال گذشته این دوره ها به صورت همزمان در تمام مناطق کشور برگزار شد و برای آن سامانه ای نیز در نظر گرفته شد و اطلاعات معلمانی که در مدارس تدریس می کنند، به صورت کامل ثبت گردید.

وی افزود: همچنین مقرر شد تا بر اساس الگوی شهریه، افرادی برای تدریس در مدارس پذیرفته شوند که رشته تحصیلی آن ها با درسی که تدریس می کنند، کاملا هم‌خوانی داشته باشد.

زینی وند در ادامه گفت: همچنین در الگوی شهریه، فایلی را به نام کیفیت بخشی به مدارس در نظر گرفتیم و ۱۵درصد از الگوی شهریه را به این موضوع اختصاص دادیم.

وی بیان کرد: در واقع ما بیش از ۱۰۰ شاخص را برای بحث کیفیت بخشی مدارس در هر ۳ دوره ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم مشخص کرده که اگر مدارس، شاخص های موردنظر را رعایت کنند؛ ۱۵درصد الگوی شهریه را نیز کسب خواهند کرد.

زینی وند افزود: موضوع دیگری که در سال ۹۷ و در زمینه کیفیت بخشی مدارس به آن توجه داشتیم؛ میزان موفقیت و نمرات معلمان را در تک تک دروس دوره متوسطه دوم در سراسر کشور مورد بررسی قرارداده و تعیین کردیم، برای مثال می توانیم مشخص کنیم که کدام مدرسه ها در شهر بوشهر در درس ریاضی قوی و کدام یک ضعیف هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در مجموع قصد داریم تا در سال ۹۸ بیش از پیش بر موضوع کیفیت بخشی مدارس غیرانتفاعی تمرکز کرده و تا حد امکان مشکلات سیستم آموزشی این مدارس را اصلاح و رفع کنیم.
انتهای پیام/

کد خبر: 1001056

وب گردی

وب گردی