رونق تولید تنها راه نجات کشور از مشکلات است

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: جمع بندی تمامی علما و مشاوران اقتصادی این است که تنها راه نجات کشور از معضلات و مشکلات فعلی توجه به تولید است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سعید زرندی با بیان این که جمع بندی تمامی علما و مشاوران اقتصادی این است که تنها راه نجات کشور از معضلات و مشکلات فعلی توجه به تولید است گفت: ثمره نهایی، یک ساختار رونق ساز است. این گونه نیست که هیچ کدام از ارکان ساختاری در حوزه تولید نباشد بعد گفته شود نتیجه کار رونق تولید خواهد بود.

وی همچنین اظهارداشت: توجه به تولید از سوی دولت و مجلس طی سال های گذشته نیز در کشور مطرح بوده ولی آنطوری که باید و شاید این اتفاق نیفتاده است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بطورکلی باید یک تغییر ذهنی در بین دستگاه ها ایجاد شود تا تولید در اولویت قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: برای رونق تولید تنظیم و بازنگری سیستم مالیاتی، بیمه ای و بسیاری موارد دیگر درکشور باید مبتنی بر تولید باشد.

زرندی بیان داشت: تحقق شعار سال مستلزم انجام برخی اقدامات اساسی است که خیلی از موارد مزبور مانند محیط کسب و کار، فضای رقابت پذیری، فضای شفاف و بدون فساد و فضای بدون ریسک یا ریسک پائین بیرون از سیستم تولید فعلی است.

وی تصریح کرد: جدا از این خود وزارت صنعت، معدن و تجارت و بنگاه های اقتصادی مسئولیت هایی دارند که باید در سال جدید با هم در مسیر مزبور نقش آفرین باشند.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه یادآورشد: تغییر ذهنی مهمترین آیتمی است که در سال پیش رو باید روی آن متمرکز شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1001065

وب گردی

وب گردی