15 هزار راس دام عشایر در سیل اخیر تلف شد

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: در مجموع، حدود 15 هزار راس دام عشایر در سیلاب های اخیر در سراسر کشور تلف شد که عمده آن مربوط به استان گلستان است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، «کرمعلی قندالی» در نشست ستاد بحران سیل امور عشایر که با هدف بررسی وضعیت سیلاب در این مناطق و خسارات وارده برگزار شد، از وارد شدن خسارت های سیل اخیر به زیرساخت های مناطق عشایری لرستان به ویژه عشایر پلدختر خبر داد.
وی افزود: حجم سیل و خسارت های ناشی از آن، در استان های لرستان، ایلام، خوزستان، گلستان و کرمانشاه بیشتر از مناطق دیگر است.
قندالی نیاز اصلی عشایر لرستان را مواد غذایی، پوشاک، پتو، چادر و پلاستیک و نایلون عنوان کرد و گفت: البته در این مناطق با هشدارها و اطلاع رسانی به موقع، عشایر آماده مقابله با سیل بودند و با رفتن به ارتفاعات، هیچ گونه تلفات جانی نداشتند.
رئیس سازمان امور عشایر در باره مناطق عشایری سیلزده گلستان نیز گفت: در گلستان؛ به دام، سرپناه و و زیرساخت های خساراتی وارد شد که بخشی از آن ناشی از غفلت مردم و بخشی غفلت برخی دستگاه ها است که تمهیدات لازم را انجام نداده بودند.
قندالی با اشاره به اینکه امسال به دلیل بارندگی ها، وضعیت مراتع کشور خوب است، گفت: بر اساس پیش بینی های سازمان هواشناسی، تا اواخر اردیبهشت بارندگی های خوبی خواهیم داشت که البته این بارندگی ها تخریبی نخواهد داشت.
هماهنگی با منابع طبیعی استان ها برای تنظیم تقویم کوچ و تاخیر در کوچ بهاره عشایر، اعزام ماشین های سنگین امور عشایر استان های معین به استان های سیلزده، پیگیری ایجاد ظرفیت قانونی برای احداث سرپناه مطمئن برای عشایر از طریق فراکسیون عشایری مجلس و اعزام سه اکیپ به لرستان، ایلام و خوزستان برای بررسی وضعیت سیل در مناطق عشایری و برآورد خسارت ها و نحوه خدمات رسانی به عشایر، از مصوبات این نشست بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1001085

وب گردی

وب گردی