مبلغ کمک معیشتی به حساب مددجویان بهزیستی سیل زده  واریز شد

رئیس سازمان بهزیستی از واریز مبلغ ۵۰۰ تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به حساب مددجویان این سازمان در مناطق سیل‌زده خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، وحید قبادی دانا گفت: بر اساس آخرین آمار، ۸۰۰ مرکز توانبخشی در استان‌های سیل‌زده فعالیت داشته‌اند که از این تعداد ۱۴ مرکز آسیب دیده‌اند که برآورد رقم خسارت ۱۲ میلیارد تومان محاسبه شده است و آسیب جدی به ساختمان‌های مراکز توانبخشی در استان‌های سیل‌زده وارد شده است.

وی تصریح کرد: در ارتباط با مددجویان و افرادی که در مراکزی نگهداری می‌شدند در مناطق سیل‌زده استان لرستان، این افراد به مکان امنی در استان منتقل شده‌اند. با توجه به تدابیرو برنامه‌ریزی که انجام شده، کمک معیشتی به‌صورت ریالی به حساب مددجویان بهزیستی در مناطق سیل‌زده آق‌قلا، گمیشان از استان گلستان؛ سیمرغ و توابع از استان مازندران؛ معمولان‌، شهر پلدختر، چگینی و نورآباد از استان لرستان و دره‌شهر و توابع از استان ایلام واریز می‌شود.

قبادی دانا تصریح کرد: بر همین اساس به میزان ۳ برابر مستمری به حساب سیل‌زدگان دراستان‌های اشاره شده و در کارت بانکی مددجویان تحت پوشش بهزیستی واریز شده است و این افراد می‌توانند از امروز از مبلغ واریز شده در کارت خود برداشت کنند.

وی در ارتباط با رقم واریز شده به حساب مددجویان بهزیستی در مناطق سیل‌زده یادآور شد: این رقم بین ۵۰۰ هزار تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و این رقم بسته به بعد خانوار است ضمن اینکه به‌زودی این رقم به حساب مددجویان سایر مناطق سیل‌زده در استان‌های مختلف که شرایط نامناسبی را داشته‌اند واریز خواهد شد؛ این کار پس از بررسی و به‌صورت موردی انجام خواهد گرفت.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: با دستور شریعتمداری؛ وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی مبلغ ۵ میلیون تومان تحت عنوان وام قرض‌الحسنه به مددجویان بهزیستی که لوازم خانگی آنها در این سیل از بین رفته است، پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1001089

وب گردی

وب گردی