پیشنهاد اختصاص شناسه ملی به مجوزها و کسب و کارها در کمیسیون اقتصاد هیات دولت

پیشنهاد مشترک وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور و مرکز آمار ایران در خصوص «اختصاص شناسه ملی به مجوزها و کسب و کارهای کشور» در کمیسیون اقتصاد هیات دولت در حال بررسی است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت، پیشنهاد اختصاص شناسه ملی به مجوزها و کسب و کارهای کشور که یکی از چهار ستون اصلی و الزامات نوین‌سازی نظام آماری کشور و گذار از نظام آمارهای سنتی به ثبتی مبنا و بستر گردآوری داده‌ها و اطلاعات آماری و تجزیه و تحلیل و تصمیم‌گیری‌ها مربوط به فضای کسب و کار است به دولت ارائه شده است.

«اختصاص شناسه ملی به مجوزها و کسب و کارهای کشور» پیشنهاد مشترک وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور و مرکز آمار ایران است که پس از بررسی و تأیید در کمیسیون تخصصی شورای عالی آمار و همچنین تأیید نهایی در جلسه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ شورای عالی آمار برای تصویب در هیئت محترم وزیران ارائه شده است.

بر اساس این پیشنهاد اختصاص شناسه ملی از طریق سامانه (پیشخوان) مجوزهای کسب و کار کشور برای کسب و کارهای جدید و اختصاص شناسه ملی توسط مراجع صدور مجوز از طریق سامانه مذکور برای کسب و کارهایی که قبل از تصویب تصویب نامه پیشنهادی، مجوز فعالیت دریافت کرده اند، محقق می‌شود.

هم‌چنین، در صورت تصویب این پیشنهاد در هیات وزیران ارائه خدمات به کسب و کارها توسط دستگاه های اجرایی، منوط به استعلام شناسه ملی کسب و کار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1001099

وب گردی

وب گردی