پیشروی نیروهای دولت حاکم بر شرق لیبی

نیروهای نظامی وفادار به دولت حاکم بر شرق لیبی که از چهارشنبه شب حملاتی را برای تصرف طرابلس آغاز کرده اند در ادامه پیشروی های خود شهرغریان در ۱۰۰ کیلومتری جنوب پایتخت را به کنترل درآوردند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «غریان» شهری است که در جریان این پیشروی پس از درگیری های پراکنده میان نیروهای شرق و نظامیان وفادار به «فائز سراج»، نخست وزیر لیبی به تصرف ارتش ملی لیبی درآمده است. ارتش ملی لیبی به صورت آشکار از دولت حاکم بر بخش شرقی این کشور تحت رهبری «خلیفه حفتر» حمایت می کند.

حمله و پیشروی ارتش ملی لیبی به سوی طرابلس در حالی صورت می گیرد که یک سخنگوی نیروهای وفادار به ژنرال خلیفه حفتر چهارشنبه شب از آغاز ماموریتی برای «رها کردن کشور از تروریسم» و تصرف پایتخت خبر داده بود.

«عبدالسلام الحسنی»، یکی از فرماندهان ارشد عملیات نیروهای شرق که از وی به عنوان جانشین آینده خلیفه حفتر نام می برند ضمن تایید تصرف شهر غریان گفت: «این شهر به طور کامل تحت کنترل ما است و من اکنون که با شما صحبت می کنم در حال رانندگی در شهر هستم».

ارتش ملی لیبی در حالی عملیات برای تصرف طرابلس را آغاز کرده که سازمان ملل متحد اواخر فوریه سال جاری از حصول توافق میان فائز سراج، رئیس دولت اتحاد ملی لیبی و رقیب اصلی اش در عرصه سیاسی این کشور یعنی مارشال خلیفه حفتر برای برگزاری انتخابات آزاد در این کشور خبر داده بود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1001119

وب گردی

وب گردی