دانشگاه‌ها با تبدیل دانش به فناوری در رونق تولید، نقش ایفا می‌کنند

رئیس دانشگاە کردستان با اشارە بە رسالت دانشگاه‌ها در تحقق شعار سال، گفت: دانشگاه‌ها با تبدیل دانش خود به فناوری و تجاری‌سازی ایده‌ها می‌توانند در رونق تولید نقش ایفا کنند.

به گزارش ایسکانیوز، رحمت صادقی با اشاره به نقش دانشگاه‌ها در تحقق شعار سال، اظهار کرد: دانشگاه‌های کشورهای پیشرفته، دانشگاه‌های نسل چهارم هستند و بر اساس چهار رسالت آموزش، پژوهش، کارآفرینی و مسؤولیت‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند.

وی افزود: دانشگاه کردستان نیز بر همین اساس تلاش می‌کند تا در راستای مسؤولیت‌های اجتماعی خود گام‌های موثری بردارد که از آن جمله می‌توان به تلاش‌های صورت گرفته در جهت تحقق شعار سال اشاره کرد.

رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه دانشگاه می‌تواند در رونق تولید در کشور نقش مهمی داشته باشد، عنوان کرد: دانشگاه‌ها با تبدیل دانش خود به فناوری و تجاری‌سازی آنها می‌توانند در رونق تولید ایفای نقش کنند.

وی همچنین با اشاره به ویژگی‌های تولیدات و اشتغال‌های دانش بنیان تصریح کرد: این نوع اشتغال علاوه بر رقابت‌پذیری، ارزش افزوده بیشتری دارد و امکان ارتقای آن نیز همواره وجود دارد، بنابراین با استفاده از دانش دانشگاهیان می‌توان رونق تولید را تضمین کرد.

صادقی ادامه داد: دانشگاه‌ها در برابر رونق تولید و همچنین سایر شعارهای تعیین‌شده از سوی رهبری مسؤول هستند و باید به سمتی بروند که علم را به فناوری و تکنولوژی تبدیل کنند تا در نهایت اقتصاد را به سمت اقتصاد دانش‌بنیان سوق داده و زمینه صادرات این محصولات را فراهم کنند.

رییس دانشگاه کردستان در پایان با اشاره به اینکه محصولات دانش‌بنیان پاک و حامی محیط زیست هستند، یادآور شد: دانشگاه کردستان حضور در این عرصه و حمایت از ایده‌های دانشجویان و تجاری‌سازی آن‌ها را وظیفه خود می‌داند و در راستای رونق تولید گام برمی‌دارد.

انتهای پیام

کد خبر: 1001129

وب گردی

وب گردی