حضور و همراهی مردم، رمز تولد و پایداری انقلاب اسلامی است

خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: رمز تولد و تداوم انقلاب اسلامی در حضور مردم تعریف و تبیین می شود.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی خطیب این هفته نماز جمعه تهران طی سخنانی گفت: در میان ملت های انقلاب کرده کمتر دیده شده توانسته باشند بر اصول و مبانی خود پایدار بمانند. یکی از مهمترین عوامل رشد و بالندگی جمهوری اسلامی پایبندی به اصول انقلاب است.

وی افزود: قدرت ثمره پیوند سه مقوله مهم است. نخست مکتب و نظریه ای که از پشتوانه علمی و منطقی برخوردار باشد. انقلابی بالنده وپایدار است که عقبه عقلانی و علمی و پشتوانه معرفتی داشته باشد. انقلاب اسلامی بر آمده از آموزه های ‌وحیانی و پیامبر اسلام است. همچنین انقلاب بر آمده از آموزه های مبتنی بر علم است.
ابوترابی تصریح کرد: پیامبر اسلام با حرکت علمی حرکت الهی خود ا آغاز کرد ‌و پشتوانه انقلاب اندیشه سیاسی فقیه تربیت یافته در مکتب اسلام است.

وی ادامه داد: دومین دلیل قدرت انقلاب رهبری صالح است. اگر مکتبی مبتنی بر پشتوانه علمی باشد اما از رهبری صالح برخوردار نباشد شکست می خورد. تاکید اسلام بر پیروی از امامان معصوم و در زمان غیبت پیروی از فقهای عادل و مدیران کار آمد و عادل برای ادامه این روند است.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران تاکید کرد: حکومت و رهبری جامعه در سایه حضور امام عادل معنی پیدا می کند. عامل سوم تداوم آنقلاب حضور مردم و آحاد جامعه است. رمز تولد و تداوم انقلاب اسلامی در حضور مردم تعریف و تبیین می شود.

حجت الاسلام ابوترابی اظهار داشت: این حضور راه را برای خلق قدرت همراه کرده است. این ملتها هستند که راه را برای نقش آفرینی انبیا هموار می کنند و بی‌اعتنایی آنها است که راه را برای حکومت طاغوت هموار می کند. انقلاب اسلامی بر اصول خویش پایدار مانده است و در مقابل قدرت های استکباری سنگرهای جدیدی را فتح می‌کند و امروز با همه ظرفیت و توان در مرز رژیم صهیونیستی حضور دارد. امرو‌ز این اقتدار بر آمده از اسلام ‌ ازگشت به هویت ملت عراق است که زمینه حضور نمایندگان حقیقی آنها درعرصت قدرت هموار کرده است و این حضور قدرتمنداست که رییس جمهور آمریکا شنبه و محرمانه برای سرکشی به عراق بیاید ‌و شبانه هم بگریزد.

وی گفت: امروز امت اسلامی راه را برای حضور نظام های سیاسی مبتنی بر اراده ملت ها فراهم مرده اند که این برزگترین دستاورد انقلاب اسلامی است. امروز مواجهه انقلاب با نظام سلطه بر سر حاکمیت ملتها بر سرنوشت خویش است. امروز مساله موضوع حاکمیت ملت فلسطین و ملت های عرب بر سرنوشت خویش است ‌ انقلاب در سایه این دستاورد بزرگ بالنده است.

ابوترابی ادامه داد: منویات رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب مبتنی بر تمام آموزه های وحیانی است. امروز یکی از مصادیق بارز نیکوکاری در خدمت سیل زدگان بودن و حضور در عرصه تولید است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1001142

وب گردی

وب گردی